Plug in Hibrid

Mi a baj a konnektoros hibridekkel?

2021.02.13.

Köztudott, hogy a hálózatból tölthető hibridek a gyártók által ígért adatoknál jóval több üzemanyagot fogyasztanak és így lényegesen több szén-dioxiddal szennyezik a környezetet. Egy új tanulmány számszerűsíti a többlet fogyasztás okozta károkat.

 

Egyre több szakértő figyelmezteti a gyártókat és az uniós döntéshozókat, hogy a konnektoros hibridek népszerűsége veszélyezteti a kitűzött klímacélok teljesítését. A német szövetségi környezetvédelmi minisztérium megbízásából készült friss tanulmány is ezt a vélekedést támasztja alá tényekkel. Az ifeu energetikai és környezetgazdálkodási intézet, valamint az közlekedési és környezetvédelmi munkacsoport tanulmánya arra a megállapításra jutott, hogy 2030-ban a korábban előrejelzettnél 4,3 millió tonnával több szén-dioxid kerülhet a levegőbe csak a plug-in hibridek miatt. A szervezetek hangsúlyozzák, hogy azonnal felül kellene bírálni a részben elektromos autók állami támogatásának gyakorlatát. Hazánkban is folyik vita a plugin-hibridek zöld rendszámának visszavonásáról, az Innovációs és Technológiai Minisztérium cikkünk megírásáig nem tette még közzé jövőbeli terveit.

A tanulmány szerzői úgy vélik, hogy 2030-ra mintegy 2,6 millió konnektoros hibridautó fut majd Németország útjain (tavaly mintegy 522 ezer ilyen autót vettek a németek). Ezek a megadott gyári adatok alapján mintegy 2,4 millió tonna szén-dioxidot bocsátanak a környezetükbe egyetlen év alatt. A gyakorlatban azonban ez a kibocsátás sokkal magasabb lesz, a tudósok szerint eléri a 6,7 millió tonnát. Ez természetesen azt feltételezi, hogy marad a jelenlegi gyakorlat, miszerint a plug-in hibridek többsége csakis benzinnel, vagy gázolajjal üzemel, tulajdonosaik csak elvétve töltik fel elektromos árammal az akkumulátoraikat.

Még a legfegyelmezetteb töltési gyakorlat mellett is több lehet a kibocsátás - véli a tanulmány. Ha 2030-ig naponta töltik a felhasználók ezeket az autókat, akkor is mintegy 800 ezer tonnával nőhet a kibocsátás. A szakértők arra számítanak, hogy az eredetileg 2030-ra a közlekedési szektorban kitűzött 95 millió tonnás szén-dioxid-kibocsátási hatérértéket mintegy 30 millió tonnával haladja meg a tényleges kibocsátás. Az új kalkuláció alapjait a Fraunhofer ISI és az ICCT szakmai szervezetek legfrissebb tanulmányai adják, amelyek nem a gyártók által megadott - sokszor irreálisnak tűnő fogyasztási adatok -, hanem sokkal inkább a valós fogyasztási értékek - például az ADAC német autóklub szigorú kritériumokra épülő eredményei - alapján számolnak. Az ifeu azonban nemcsak a felhasználókat és a gyártókat hibáztatja emiatt, hanem az elmaradott töltési infrastruktúrát is ostorozza.

Felvetik a vállalatok felelősségét, amelyek a konnektoros hibrid cégautóik felhasználóinak nem írnak elő szigorúbb töltési és fogyasztási protokollt. Ugyanakkor azt is megjegyzik, hogy pont ezek a cégautók legtöbbször magas futásteljesítménnyel rendelkeznek és a felhasználók szinte állandóan bennük utaznak, így a töltési lehetőségeik korlátozottak. Technikai tényezőket is elemezve megállapították, hogy a gyártók által megadott elektromos hatótáv legtöbb esetben csakis elméleti, a gyakorlatban annál sokkal kevesebb kilométert tehetnek meg ezek az autók, főleg télen, vagy autópályán használva. A szakértők egybehangzó állítása az, hogy a kitőzött uniós klímavédelmi célokat nem lehet elérni a plug-in hibridekkel.

Forrás: Handelsblatt

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2024-ben az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen....
2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....