.

Mi áll a folyamatos árcsökkenések mögött?

2023.08.01.

Az elmúlt néhány hónapban az árcsökkentések a címlapokon állandó témának tűntek.  Vitathatatlanul a Tesla indította el a 2022-es év utolsó negyedévében, majd más gyártók is beszálltak (vagy magukkal rántották őket), ami egy hosszabb időszakhoz vezetett, amikor a árak rendszeresen 10%-kal vagy annál is nagyobb mértékben módosultak.

Az elmúlt hónapokban árcsökkentések voltak a címlapok gyakori témái. A Tesla példájára más gyártók is bekapcsolódtak a versenybe, különösen Kínában, ahol a kereslet az elektromos járművek iránt erős. Az árcsökkentések miatt a gyártók közötti verseny kiéleződött, és a haszon elérése érdekében sokan kénytelenek voltak csökkenteni az árakat.

A helyzet Kínában különösen intenzív, ahol a kínálat és a kereslet a legmagasabb. A VW és a Cadillac is jelentős árcsökkentéseket hajtottak végre. Az Nio, mint új kínai szereplő, bekapcsolódott az árháborúba, ami új befektetést igényelt. Az autógyártók szövetsége megpróbált egy megállapodást közvetíteni a hazai gyártók és a Tesla között az "abnormális árazás" elkerülésére, de később visszavonták azt.

Európában a Tesla vezette az árcsökkentéseket, ami felbolygatta a használt elektromos járművek maradványértékét, azonban ez segített a Tesla 2023-as céljának elérésében, hogy éves szinten 37%-kal növekedjen a forgalma. Más európai gyártók, például a Volkswagen, nem álltak be az árcsökkentők sorába, de emiatt keresleti kihívásokkal néznek szembe.

Az árcsökkentések miatt a hagyományos gyártók kénytelenek növelni az értékesített mennyiséget, ami a profitabilitást veszélyeztetheti, ha nem sikerül elérniük az eredeti célokat. Kína egyes gyártói előnyben vannak az elektromos autók gyártása terén, de a hazai árháború miatt nem biztos, hogy sikerül a nemzetközi terjeszkedés. A lízingcégeknek bizonytalanságot okoz a elektromos autókk könyvelési értéke, és nehézségeik lehetnek az új finanszírozás megszerzésében.

Az árcsökkentések és a maradványértékének bizonytalansága miatt a végfelhasználók zavarban vannak, ami csökkentheti az értékesítést és súlyosbíthatja a kereslet lassulását. Mindez egy ördögi kört eredményezhet, ami még inkább ronthatja a helyzetet.

A koronavírus okozta félvezető hiány miatt az utóbbi néhány évben elszálltak az autók árai, így várható volt egyfajta korrekció, de kérdéses, melyik gyártók jönnek ki jól a helyzetből.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.29
Az induló kirándulószezonra időzítette menetrend-módosítását a Raaberbahn/Győr-Sopron-Ebenfurti....
2024.04.29
Az Európai Unióban évente a jelenleginél nyolcszor több elektromos járművek feltöltéséhez szükséges....
2024.04.29
Idén 17. alkalommal adták át az ország legjobb fiatal szakembereinek járó elismeréseket. A Magyar....
2024.04.29
Izgalmas csaták és tehetséges HUMDA-pilóták sikerei a Balaton Park Circuiten. ..
2024.04.29
A Nissan Motor Co., Ltd. kiterjesztette a következő generációs NissanConnect szolgáltatásainak....
2024.04.29
A Széchenyi István Egyetem együttműködési megállapodást kötött a független kutatóhálózat....
2024.04.29
Május 23-26. között Győr-Budapest-Békéscsaba útvonalon vonul végig Közép-Európa legnagyobb motoros....
2024.04.29
Gyászolnak az osztrák tűzoltók – írja a Heute című osztrák napilap. ..
2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..