fejlesztés

Mesterséges intelligenciával kapcsolatos, fejlesztésekbe kezd a Honda és a Boston University

2017.05.18.

Új fejezet nyílt a járműipar történetében, ugyanis együttműködési megállapodást kötött a Honda kutatási és fejlesztési részlegének leányvállalata, a Honda Research Institute (HRI), valamint a híres Bostoni Egyetem. A közös munka különféle, a mesterséges intelligenciához (AI) kapcsolódó, adatvédelmi, illetve -titkosítási fejlesztésekre irányul, s természetesen a hatékonyabb, biztonságosabb és élvezetesebb közlekedést szolgálja.

A tervek szerint ún. Együttműködő Intelligenciát (Cooperative Intelligence-t) dolgoznak ki a szakemberek, amelynek három fő ismérve, hogy kibővíti az emberek lehetőségeit, együtt él és növekszik a társadalommal, valamint képes reagálni az emberi érzésekre.
 
Hogy a kutatómunka a lehető leggyorsabban haladjon, a japán vállalat az egyetem tudományos és mérnöki számításokra szakosodott intézetét, a Rafik B. Hariri Institute for Computing and Computational Science & Engineering of Boston University-t választotta stratégiai partneréül, továbbá létrehoztak egy bizottságot, ami szervezi és irányítja a közös munkát. Ezt a Boston University és a Honda szakemberi alkotják, közöttük Dr. Azer Bestavros-szal, az egyetem számítástechnikai részlegének professzorával, és Dr. Bernhard Sendhoff-fal, a HRI Europe elnökével. Sendhoff nem csak a HRI Europe fejeként segíti a Honda működését, ő irányítja a konszern nemzetközi tevékenységét is.
 
A mérnökök elsőként a bizalmas adatok kezelésére helyezik a hangsúlyt, méghozzá a „biztonságos, többszereplős számítást” (secure multi party computation)* hívva segítségül. Ez azért fontos, mert a személyre szabott szolgáltatások ma már életünk szerves részei, és ezek a rendszerek személyes adatokat osztanak meg, gyakorta a felhasználó tudta és beleegyezése nélkül. A Honda célja, hogy olyan adatkezelési technológiák szülessenek, amik lehetővé teszik az emberek számára, hogy meghatározzák, mely adataikat kívánják megosztani és melyeket nem. Az első projekt 2017. május 1-én vette kezdetét, s az eredmények máris igen kecsegtetők.
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
Nosztalgia járat: sztorik és prospektusok a múltból. ..
2025.02.10
A legnagyobb globális autóipari csoportok is megszenvedhetik, ha az Egyesült Államok bevezeti a....
2025.02.10
Miközben néhány nappal ezelőtt az első Japánon kívüli Lexus gyár létesítéséről érkezett bejelentés....
2025.02.10
A beszámolók szerint az ÖVP (Osztrák Néppárt) és az FPÖ (Osztrák Szabadságpárt) jelenleg is tárgyal....
2025.02.10
Közeledik az igazság pillanata: március 31-én kiderül, mely autók győznek az Év Magyar Autója 2025....
2025.02.10
A jelenlegi büntetési rendszer ellen van a franciákon kívül több európai ország is.   ..
2025.02.10
A Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Űrügynökség által szerdán, Budapesten szervezett....
2025.02.10
2025 januárjában a Rába Nyrt. részvényárfolyamának növekedése többéves rekordot döntött, és....
2025.02.10
A személygépkocsikra megkötött teljes körű casco szerződések átlagdíja 208 300 forint volt tavaly,....
2025.02.10
Hét óra alatt 81 szabályszegőt mértek be a rendőrök - írja a police.hu. ..