elektromobilitás
Egy szombaton adott interjúban beszélt arról, hogy a német autógyárak elveszíthetik jelenlegi előnyüket az alternatív erőforrások térnyerésével. „Kínában már intenzív párbeszéd zajlik az új hajtáslánc-technológiákról.” Erre való tekintettel a kancellár reméli, hogy a német autógyárak résen vannak, és nem hagyják, hogy bárki elhúzzon mellettük.
Dieter Zetsche és a kancellárasszony Businessweek
„Mindenekelőtt azt látjuk, hogy jelenleg nincs megfelelő kínálat a német gyárak részéről. Emellett azt sem szabad elfelejteni, hogy a nagyvárosokban sem áll rendelkezésre olyan kiterjedt töltő-infrastruktúra, hogy a potenciális vásárlók valóban bízzanak a termék használhatóságában”. Persze tisztában van vele, hogy minden kezdet nehéz, de a kezdeti stádium hamarosan véget ér, így itt az ideje a valódi fejlődésnek.
Ahogy már korábban is beszámoltunk róla, Merkel óva int az elektromobilitás felé való elköteleződéstől. Szerinte minden technológiára nyitottnak kell lenni és bár egyértelmű, hogy környezetbarát technológiákra van szükség, nincs meggyőződve arról, hogy az elektromos hajtásláncok jelentik a jövőt.
Kritikusan szemlél Wirtschaftswoche
„Az autóipar legnagyobb feladata, hogy megtalálja a helyes utat és a megfelelő energiaforrást, legyen az elektromos hajtáslánc, üzemanyagcella vagy valamilyen szintetikus üzemanyag.”
Sokat mondó, hogy a német kancellár sem biztos benne, hogy a jövő az elektromobilitásé és az elektromos autók terjedése csak az aktuális trend. Néhány év, és megtudjuk, mi az igazság, melyik a helyes út.