Hyundai
Hossza 4165 milliméter, szélessége 1800 milliméter, magassága 1550 milliméter, tengelytávja 2600 milliméter. Hasmagassága 170 milliméter, felnijei 16-18 hüvelykesek lehetnek. Csomagtartója alaphelyzetben 361 liter, a 60:40 arányban osztott hátsó ülések lehajtásával 1143 liter. Szűkre vett LED-es nappali fényfüzére felárért LED-es főfényszóróval társítható, méretes hűtőmaszkja agresszív, de mégis intelligens kinézetet kölcsönöz. Utastere sem sablonos, az i30 arculata köszön vissza, a sokféle fekete műanyagok - amelyek között vannak kemények és puhák is - egyhangúságát narancs, lime és vörös tónusú betétek és varrások oldják, színes például a biztonsági öv is. Az ülések jól tartanak, nem érezzük szűknek hátul sem, a második sorban bőséges a lábtér.
A novemberi bevezetésekor kétféle turbós benzinmotorral kapható a Kona. A 1.6 T-GDI négyhengeres turbó feltöltésű benzinmotor 177 lóerős (130 kW) teljesítménnyel és 265 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik, 7,9 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órára. Az 1.0 T-GDi 3-hengeres 120 lóerős (88 kW), legnagyobb nyomatéka 172 Nm.
A bevezetést követően egy éven belül a Kona motorpalettája tovább bővül az újonnan kifejlesztett, 1.6-literes, négyhengeres turbó feltöltésű dízelmotorral, amely két kimeneti teljesítménnyel lesz elérhető: a hagyományos (előzetesen) 115 lóerős (85 kW) változat hatfokozatú kézi sebességváltóval, valamint első kerék-meghajtással A nagyteljesítményű dízelmotoros változat (előzetesen) 136 lóerőt (100 kW) és erőteljes 320 Nm forgatónyomatékot biztosít, 7DCT-vel kombinálva és az összkerekes és elsőkerék-meghajtás közötti választási lehetőséget.
A dízelmotorra még várni kell, a két 1,6 literes erőforrás 2018 nyarán érkezik kézi-, vagy dupla kuplungos váltóval és akár összkerék-meghajtással. Az igazi nagy dobás az elektromos változat lesz, amelynek műszaki paramétereiről egyelőre annyit tudunk nem hivatalosan, hogy mintegy 200 lóerős lesz, 390 kilométeres hatótávval, de 500 kilométeres hatótávú változat is van a tervek között.
A Kona modernségét mi sem fejezi ki jobban, hogy minden a márkánál alkalmazott technológiai újdonságot hordozhat, head-up kijelzője közvetlenül a vezető látótengelyében egy lapkára vetíti ki a legfontosabb közlekedési információkat. Nyolchüvelykes, érintőképernyős szórakoztató és információs rendszere naprakész, navigációja könnyen kezelhető és elég pontos, okostelefonokkal megfelelően kommunikál, azok tükrözhetők (Android Auto, Apple CarPlay) és akár indukciósan tölthetők. A rendszer hétéves ingyenes előfizetéssel jár, mely valós idejű friss információkat szolgáltat az időjárásról, a forgalomról, a sebességmérő kamerákról, valamint tematizált internetes keresést is lehetővé tesz.
Aktív biztonsági és vezetéstámogató technológiái a legmagasabb szintű európai biztonsági szabványoknak is megfelelnek, az autót Európában tervezték. A biztonsági funkciók között megtalálható a Hyundai első ütközéselkerülő rendszere gyalogosfelismerő móddal, holttérfigyelő, mögöttes keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, önálló kormányzásra is képes sávtartó rendszer, a vezető éberségének csökkenésére figyelmeztető rendszer, és a távolsági fényszóró- asszisztenssel. Számos további extra választható: fűthető kormány, okoskulcs, elektromosan állítható ülések, ülésfűtés és -szellőztetés, Krell hifi.
Biró Csongor