Daimler AG

Mercedes-Benz eVito Tourer kerekesszékes átépítéssel

2021.02.12.

A mobilitás az önállóságot és a függetlenséget jelenti életünkben, meghatározza életminőségünket és biztosítja a szociális kapcsolattartást. Éppen ezért társadalmunk alapvető igénye. Különösen a mozgáskorlátozottak függenek a mobilitásukat biztosító eszközöktől, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy  dolgozhassanak és társasági életet élhessenek. A mozgáskorlátozott személyek utazási lehetőségének biztosítása a Mercedes-Benz Vans számára is kiemelt terület, ezért az ő életüket megkönnyítő megoldásokat a vállalat már gyárilag, vagy partnereivel végzett átalakításokkal biztosítja járműveiben.

A helyi kibocsátásmentes közlekedésre történő átállással a mozgáskorlátozott személyek vagy az őket kiszolgáló szállítóvállalatok is kihívás előtt állnak, hogy megfelelő közlekedési eszközök álljanak rendelkezésükre.

A teljesen elektromos Mercedes-Benz eVito Tourer különösen hosszú karosszériaváltozata már kerekesszékes hozzáférésű változatban is rendelhető. Régi partnerünkkel, az ammerlandi Apenben található AMF-Bruns GmbH & Co. KG-vel közösen készült el az az átépítés, melynek során a jármű hátsó részét kerekesszékes felhajtásra alkalmas rámpával egészítették ki, ami lehetővé teszi a kerekesszékes és mozgáskorlátozott személyek kényelmes és biztonságos utazását.

Andreas Böger, a Mercedes-Benz haszongépjárműveinek németországi értékesítéséért felelős vezetője elmondta: „A helyi károsanyag-kibocsátás nélküli járművek mindenekelőtt városi környezetben bírnak különösen nagy jelentőséggel a mozgáskorlátozott emberek számára. Az eVito Tourer modellünk ideális kiindulási alapot biztosít a személyszállítás sokoldalú és rugalmas megvalósításához, így például a kerekesszékkel közlekedők biztonságos és kényelmes szállításának kialakításával. Örülök, hogy partnerünkkel, az AMF-Bruns-szal közösen elsőként kínálhatunk megoldást erre a feladatra a szegmensben, amely minden bizonnyal nagy érdeklődésre tart majd számot a kerekesszékes személyek utazásának területén.”

Gerit Bruns, az AMF-Bruns GmbH & Co. KG ügyvezetője: „Azok a személyek, akiket kerekesszékben kell szállítani, különösen nagy mértékben vannak kitéve a közlekedés veszélyeinek, ezért a megfelelő biztonságukról gondoskodni kell. A töréstesztekben már bizonyított személy- és kerekesszék-rögzítő rendszerek mellett speciális fej- és háttámlákat is kínálunk a személyre szabott védelem érdekében. Ugyanakkor fontos a kényelmes utazási élmény megteremtése is. Éppen ezért a biztonság mellett különösen fontos szempont volt, hogy a szállított utasoknak elegendő teret és kényelmet biztosítsunk, valamint a könnyű kezelhetőség is elvárás volt. A Mercedes-Benz eVito kiváló alapot biztosított az átépítéshez, így fenntartható városi mobilitási megoldást kínálhatunk mindenki számára.”

Változtatható kialakítás nagyvonalú helykínálattal és könnyű kezelhetőséggel

A nagyméretű hátsó kivágás kb. 1.500 mm-es áthaladási magassággal rendelkezik, amely a beépített, csúszásgátló rámpával együtt egyszerű és akadálymentes bejutást kínál a belső térbe. Az EASYFLEX rámpa különösen könnyen kezelhető és gyorsan átalakítható rakodófelületté. A személy- és kerekesszék-rögzítő rendszer segítségével a biztonságos utazás garantált, az elülső rögzítésre pedig extra hosszú rögzítőöv szolgál. Emellett a jármű FUTURESAFE fej- és háttámlákkal is felszerelhető.

Az utastér mélyített padlója nagyvonalú helykínálatot biztosít: hátul kb. 1.450 mm-es hasznos magasság várja a mozgáskorlátozott utazót. Elöl pedig a vezető mellett akár még öten is helyet foglalhatnak. A második üléssorban opcionálisan ledönthető és kinyitható ülések teszik még rugalmasabbá a modell használatát további utasok számára, amennyiben éppen nem szállítanak kerekesszéket.

A jármű nem csak olyan szállítószolgálatok számára alkalmas, amelyek szeretnék a mozgáskorlátozott személyek helyi emissziómentes szállítását megvalósítani. A megoldással akár taxitársaságok is új ügyfélkörhöz juthatnak, aktívan hozzájárulva a mozgáskorlátozottak mobilitásának elősegítéséhez.

eVito Tourer (extra hosszú) kerekesszékes jármű az AMF-Bruns GmbH & Co. KG közreműködésével / -tól.

Alapjármű

CO2-kibocsátás

0 g/km

Vegyes áramfogyasztás

27,9 kWh/100 km

Vegyes hatótáv

358 km (WLTP szerint, felszereltségtől függően változik)

Töltési idő fali töltőről vagy nyilvános töltőállomásról (AC töltés, max. 11 kW)

< 10 óra (0-100 %)

Töltési idők gyorstöltéssel

 

DC töltés, szériában max. 50 kW-tal

kb. 80 perc (10-80%)

DC töltés, opcionális max. 110 kW-tal

kb. 45 perc (10-80%)

Meghajtás

Elsőkerék-hajtás

Max. teljesítmény

204 lóerő (150 kW)

Tartós teljesítmény

95 lóerő (70 kW)

Max. nyomaték

362 Nm

Nagyfeszültségű akkumulátor

Lítium-ion

Akkumulátor-kapacitás (használható)

90 kWh

Akkumulátor-kapacitás (teljes)

100 kWh

Hosszúság

5.370 mm

Max. csomagtér

1.390 liter

Sebességkorlátozás

140 km/h (széria), 160 km/h (opció)

Megengedett össztömeg

3.500 kilogramm

Felépítés

  • Hátsó kivágás kihajtható rámpával
  • Kimagasló mértékű fejtér a kerekesszéknél a mélyebbre helyezett padlólemeznek köszönhetően
  • EasyFlex rámpafunkció a csomagtartó rugalmas használatáért (opció)
  • Kerekesszék- és személyrögzítő rendszer (DIN és ISO minősítéssel)
  • Különösen hosszú rögzítőöv a kerekesszék elülső rögzítéséhez
  • FutureSafe fej- és háttámlák (opció)
  • Két további kihajtható ülés (opció)

 

A Daimler AG és alvállalatai nem vállalnak teljes felelősséget és garanciát azokért a tartalmakért, amelyeket a felépítmény elkészítéséért felelős vállalat épít be.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.04
Összeütközött egy busz és egy személyautó Budapest XX. kerületében szombat délután a Szentlőrinci....
2024.05.04
306DT motoros Jaguar F-Pace-t vizsgáltunk. ..
2024.05.04
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte a Forma-....
2024.05.04
Rajtbalesetes ütközések után is első a Túraautó Világbajnokságban a magyar pilóta. ..
2024.05.04
Mire jó ez az amerikai nagyzolás?   ..
2024.05.04
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló....
2024.05.04
Használtautó tesztünk közelgő főszereplője egy Fiat Panda lesz, ez adta az ötletet a mai cikkemhez....
2024.05.04
Knezsik Istvánnal, az Autós Nagykoalíció (ANK), valamint a Magyar Gépjárműimportőrők Egyesületének....
2024.05.04
A Budapesti Rendőr-főkapitányság budai kerületi kapitányságai közlekedésrendészeti akciót tartottak....
2024.05.04
Az EU-s rendelet alapján március végén kellett volna bevezetni Szlovákiában az egynapos autópálya-....