Daimler AG
A helyi kibocsátásmentes közlekedésre történő átállással a mozgáskorlátozott személyek vagy az őket kiszolgáló szállítóvállalatok is kihívás előtt állnak, hogy megfelelő közlekedési eszközök álljanak rendelkezésükre.
A teljesen elektromos Mercedes-Benz eVito Tourer különösen hosszú karosszériaváltozata már kerekesszékes hozzáférésű változatban is rendelhető. Régi partnerünkkel, az ammerlandi Apenben található AMF-Bruns GmbH & Co. KG-vel közösen készült el az az átépítés, melynek során a jármű hátsó részét kerekesszékes felhajtásra alkalmas rámpával egészítették ki, ami lehetővé teszi a kerekesszékes és mozgáskorlátozott személyek kényelmes és biztonságos utazását.
Andreas Böger, a Mercedes-Benz haszongépjárműveinek németországi értékesítéséért felelős vezetője elmondta: „A helyi károsanyag-kibocsátás nélküli járművek mindenekelőtt városi környezetben bírnak különösen nagy jelentőséggel a mozgáskorlátozott emberek számára. Az eVito Tourer modellünk ideális kiindulási alapot biztosít a személyszállítás sokoldalú és rugalmas megvalósításához, így például a kerekesszékkel közlekedők biztonságos és kényelmes szállításának kialakításával. Örülök, hogy partnerünkkel, az AMF-Bruns-szal közösen elsőként kínálhatunk megoldást erre a feladatra a szegmensben, amely minden bizonnyal nagy érdeklődésre tart majd számot a kerekesszékes személyek utazásának területén.”
Gerit Bruns, az AMF-Bruns GmbH & Co. KG ügyvezetője: „Azok a személyek, akiket kerekesszékben kell szállítani, különösen nagy mértékben vannak kitéve a közlekedés veszélyeinek, ezért a megfelelő biztonságukról gondoskodni kell. A töréstesztekben már bizonyított személy- és kerekesszék-rögzítő rendszerek mellett speciális fej- és háttámlákat is kínálunk a személyre szabott védelem érdekében. Ugyanakkor fontos a kényelmes utazási élmény megteremtése is. Éppen ezért a biztonság mellett különösen fontos szempont volt, hogy a szállított utasoknak elegendő teret és kényelmet biztosítsunk, valamint a könnyű kezelhetőség is elvárás volt. A Mercedes-Benz eVito kiváló alapot biztosított az átépítéshez, így fenntartható városi mobilitási megoldást kínálhatunk mindenki számára.”
Változtatható kialakítás nagyvonalú helykínálattal és könnyű kezelhetőséggel
A nagyméretű hátsó kivágás kb. 1.500 mm-es áthaladási magassággal rendelkezik, amely a beépített, csúszásgátló rámpával együtt egyszerű és akadálymentes bejutást kínál a belső térbe. Az EASYFLEX rámpa különösen könnyen kezelhető és gyorsan átalakítható rakodófelületté. A személy- és kerekesszék-rögzítő rendszer segítségével a biztonságos utazás garantált, az elülső rögzítésre pedig extra hosszú rögzítőöv szolgál. Emellett a jármű FUTURESAFE fej- és háttámlákkal is felszerelhető.
Az utastér mélyített padlója nagyvonalú helykínálatot biztosít: hátul kb. 1.450 mm-es hasznos magasság várja a mozgáskorlátozott utazót. Elöl pedig a vezető mellett akár még öten is helyet foglalhatnak. A második üléssorban opcionálisan ledönthető és kinyitható ülések teszik még rugalmasabbá a modell használatát további utasok számára, amennyiben éppen nem szállítanak kerekesszéket.
A jármű nem csak olyan szállítószolgálatok számára alkalmas, amelyek szeretnék a mozgáskorlátozott személyek helyi emissziómentes szállítását megvalósítani. A megoldással akár taxitársaságok is új ügyfélkörhöz juthatnak, aktívan hozzájárulva a mozgáskorlátozottak mobilitásának elősegítéséhez.
eVito Tourer (extra hosszú) kerekesszékes jármű az AMF-Bruns GmbH & Co. KG közreműködésével / -tól. |
|
Alapjármű |
|
CO2-kibocsátás |
0 g/km |
Vegyes áramfogyasztás |
27,9 kWh/100 km |
Vegyes hatótáv |
358 km (WLTP szerint, felszereltségtől függően változik) |
Töltési idő fali töltőről vagy nyilvános töltőállomásról (AC töltés, max. 11 kW) |
< 10 óra (0-100 %) |
Töltési idők gyorstöltéssel |
|
DC töltés, szériában max. 50 kW-tal |
kb. 80 perc (10-80%) |
DC töltés, opcionális max. 110 kW-tal |
kb. 45 perc (10-80%) |
Meghajtás |
Elsőkerék-hajtás |
Max. teljesítmény |
204 lóerő (150 kW) |
Tartós teljesítmény |
95 lóerő (70 kW) |
Max. nyomaték |
362 Nm |
Nagyfeszültségű akkumulátor |
Lítium-ion |
Akkumulátor-kapacitás (használható) |
90 kWh |
Akkumulátor-kapacitás (teljes) |
100 kWh |
Hosszúság |
5.370 mm |
Max. csomagtér |
1.390 liter |
Sebességkorlátozás |
140 km/h (széria), 160 km/h (opció) |
Megengedett össztömeg |
3.500 kilogramm |
Felépítés |
|
A Daimler AG és alvállalatai nem vállalnak teljes felelősséget és garanciát azokért a tartalmakért, amelyeket a felépítmény elkészítéséért felelős vállalat épít be. |
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!