Forma-1
Az angol Dual Axis Steering elnevezésből eredően DAS-nak rövidített rendszer lényege, hogy a versenyzők menet közben a kormány előre és hátra mozgatásával állítani tudják az első kerekek összetartását: kanyarban növelik, egyenesben csökkentik.
Az FIA korábban jelezte, jövőre tilos lesz használni a DAS-t, miközben a 2021-re tervezett szabálymódosítások bevezetését egy évvel elhalasztották, azaz a következő esztendőben még az idei versenyautókat használják majd a Forma-1-ben.
A Mercedes a februári teszteken már alkalmazta a DAS-t, de versenykörülmények között most van először lehetősége kipróbálni, amit Spielbergben, a pénteki szabadedzéseken meg is tett. A Red Bull azért óvott, mert véleményük szerint az eszközzel a pilóta meg tudja változtani az autó aerodinamikai tulajdonságait, állításuk szerint a DAS nem is a kormánymű, hanem a futómű része.
A technikai ellenőrök azonban megállapították, hogy az eszköz szabályos, mivel az nem a futóműhöz, hanem a kormányműhöz tartozik. „A felügyelők véleménye szerint a DAS a kormánymű szabályos része, így kielégíti azokat a szabályokat, amelyek a futóműre és az aerodinamikára hatással lévő alkatrészekre vonatkoznak. Ennélfogva erre is vonatkoznak a kormányzásra alkalmazandó felfüggesztési szabályok hallgatólagos kivételei” – áll a felügyelők szombat éjjel 0:31 perckor kiadott állásfoglalásában.
A döntés azt jelenti, hogy a Mercedes szombaton és vasárnap is használhatja a rendszert Hamilton és Bottas autójában.