magyar-osztrák határ
Hans Peter Doskozil közlekedési tanácsos sajtótájékoztatóján kijelentette: ha a tervezett nyomvonallal érintett községek nem egyeznek bele az építésnek, a tartomány sem fog hozzájárulni. Ezt közölte a Közlekedési Minisztériummal is.
Az autópálya meghosszabbítása Doskozil szerint csak bizonyos korlátozásokkal lehetséges: a településeknek meg kell ismerniük a terveket, és annak minden részletébe - beleértve az esetleges alagútépítést, a zajvédelem módját és más megoldásokat - bele kell egyezniük. Ha ez nem valósul meg, akkor Burgenland tartomány is a fejlesztés ellen emel szót, ami ebben az esetben nem fog megvalósulni, hangsúlyozta a tanácsos.
Az autópályakezelő részéről azt közölték, hogy minden tervezési munkát úgy végeznek el, hogy azokról előbb a tartománnyal és az érintett települések képviselőivel is egyeztetnek. Alexander Walcher, a társaság útépítési üzletágának ügyvezetője bizakodó: szerinte minden felmerülő problémára megtalálják majd a megoldást.
Fotó: ORF.at
A Néppárt is ragaszkodik ahhoz, hogy a lakosság bevonása nélkül ne lehessen megépíteni az országhatárhoz vezető autópályaszakaszt. A beruházásban érintett községek ÖVP-képviselői és pártvezetői ezen kívül egy konzultatív népszavazást is szeretnének a témában. A szavazáson nemcsak a vonalvezetésről, hanem a különböző zajvédő megoldásokkal kapcsolatban is kikérnék a burgenlandiak véleményét.