Párizsi Autószalon

Meglepő főszereplő: Dacia a Párizsi Autószalonon

2022.10.18.

Sokmindenre számít az ember a Párizsi Autószalonon, de az idei rendezvény tartogatott egy valóban váratlan eseményt, ami egyáltalán nem logikátlan, ha belegondol az ember: a Dacia standja volt az egyik legnagyobb és leglátványosabb.

A Dacia Magyarországon az egyik legnépszerűbb autómárka, de Nyugat-Európában egyelőre nem igazán sikerült jelentős eredményeket elérniük. Minden bizonnyal ezt akarják megváltoztatni azzal a jelentős átalakulással, aminek nyomai eddig is látszottak, ha figyelt az ember, de a Párizsi Autószalonon nem lehetett nem észrevenni a változást.

Egyrészt övék volt az egyik legérdekesebb autó a kiállításon, ami persze részben attól volt érdekes, mert ilyesmire semmiképp nem számít az ember a budget-Renault-tól, de valójában az anyacég emblémával is valami egészen különleges lenne a Manifesto koncepcióautó.

A MANIFESTO esetében a gyártó nem teszi meg a szokásos üres ígéretet, hogy „ebből tényleg sorozatgyártású modell lesz”, mert nem lesz. Persze nem is baj, mert inkább emlékeztet holdjáróra és megvan benne a koncepcióautók sajátos dizájnja, amin látszik, hogy soha egy pillanatra fel sem merült, hogy az autó tervezésénél bármilyen előírást be kéne tartani, hogy az forgalomba mehessen. Ennek ellenére ha tényleg ez az autó mutatja meg, hogy milyen irányba tart a Dacia, akkor csak így tovább előre.

A valóság talajára visszatérve kiállíátották a jövőre jó eséllyel Magyarországon is nagy sikereket elérő Jogger hibridet. Nem kérdés, hogy vinni fogják, a dizájn rengeteget javult, az ár pedig bár minden bizonnyal jelentősen magasabb lesz, mint azt megszokhattuk egy Dacia esetében, még mindig a versenytársak alá tud majd ígérni a márka. Ráadásul a vásárlók jól bevált Renault technológiát kapnak majd Dacia áron.

Annak ellenére, hogy itt volt a márka jövőjét jelképező koncepcióautó és az első hibridjük is, a stand trónját az itthon is oly népszerű Duster kapta. 2010 óta 2 millió darabnál is többet sikerült eladniuk belőle, ezzel pedig kiérdemelte, hogy kapjon egy „Matt edition”-t.

A Renault láthatóan rengeteg pénzt költött az autószalonon való megjelenésre, az anyamárka, a Renault és az Alpine is óriási területet kapott a Dacia mellett, a 3 márka együtt elfoglalta az egyik pavilon felét.

Persze hazai pályán kell nagyot villantani, de mégis bíztató jel a Dacia jövőjét tekintve, hogy egyáltalán nem lehetett azt érezni, hogy a legkevésbé francia márka háttérbe szorulna a Renault palettáján.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....