Hongqi
Az autókat a Juniszon vállalat futószalagjain szerelik össze Minszk külvárosában. A márka debütáló modelljét, a Hongqi HS5-öst Kínából szállított egységekből rakják össze értékesítésre kész járművé. Indulásnak 36 készlet érkezett a Juniszonhoz, de azt tervezik, hogy az év végégi mintegy ezer autót fognak összeszerelni illyen módszerrel. A fehérorosz kormányilletékesek tájékoztatása szerint idővel ezt szinte teljesen lokalizálják, vagyis a gyártási folyamat nagyrészt átkerül Fehéroroszországba.
Hongqi HS5 4,76 méter hosszú, 1,907 széles, 1,7 magas, tengelytávja pedig 2,87 méter. Kétliteres, 224 lóerős benzinmotor hajtja, nyolcfokozatú automata sebességváltó adja le a teljesítményt mindkét tengelyre. Az autó ára nem ismert, de a nyár végén Oroszországban is megjelent ez a modell, és ott kereken ötmillió rubel (18mFt) volt az induló ára.
Beharangozták, hogy a Hongqi még az idén megnyitja Minszkben a fehéroroszországi márkaközpontját is, ahol öt modelljét kínálja majd eladásra: a tisztán elektromos E-HS9-et és E-QM5 szedánt, a benzines H5 és H9 szedánt, valamint a már említett, közepes méretű, benzines HS5 modellt. Mindnyájan a prémium vagy luxuskategóriához tartoznak, és Minszkben úgy gondolják, hogy Hongqi autói fogják felváltani a BMW és a Mercedes csúcsmodelljeit.
Oroszországban ez a folyamat szemlátomást meg is kezdődött. Az AVTODOM vállalatcsoport szeptember elején dobta a piacra a Hongqi E-HS9 luxus kategóriás elektromos crossovert, amely impozáns méretekkel rendelkezik - 5,2 méter hosszú, 2,01 méter széles -, kasztnija pedig kétharmadrészt jó minőségű acélből készült. A HS9 435 lóerős motorjával akár 650 kilométert is meg lehet tenni vele egy töltéssel, miközben 4,6 másodperc alatt gyorsul fel százra. A belsőt kizárólag természetes anyagokból, fából, valódi bőrből és alumíniumból alakították ki. Az orosz szaksajtó az Aurus orosz luxusmárka vetélytársának tekinti ezt az autót.
A Hongqi a kínai állami tulajdonban lévő négy autógyár egyikéhez, a FAW autóipari óriáshoz tartozik. A luxusautókat gyártó vállalat 1958-ban kezdte meg működését, és a legrégebbi, személygépkocsikat gyártó kínai autómárkának tekinthető, amely neve fordításban „vörös zászlót” jelent. A luxusmárka autóit eredetileg kizárólag magas beosztású kormányzati tisztségviselők használhatták. A nyolcvanas évek elején leállították a gyártást, majd 1990-ben újraindították, öt évvel ezelőtt pedig a vállalat bemutatta új stratégiáját, amely a belföldi eladások növelését, és az export bővítését tűzte ki célul.