Lamborghini
Egyelőre még nem döntöttek a negyedik modellsorozatról az olasz cégnél - jelenleg úgy néz ki, hogy egy négy ajtós első motoros GT, valamint egy újabb, immáron harmadik középső motoros típus közül kerül ki a befutó. Mindenesetre Domenicali elmondása szerint egyik sem valószínű, hogy gyártósorra kerül a 2020-as évek közepéig.
Az olasz márkafőnök a Goodwood Festival of Speed rendezvényen válaszolt néhány kérdésre, és világossá tette, a Lamborghini nem szeretné elsietni a következő lépést, hiszen ez hozta meg az előző modell sikerét is. Az új szuperautó bejelentése csak a megfelelő piackutatások elvégzése, illetve a vásárlók igényeinek felmérése után várható. Ennek megfelően lehetett hallani olyan híreket, hogy a vezetőségben is megoszlanak a vélemények, a lehetséges új típus kapcsán. Mindenesetre az talán az újabb középső motoros verzió malmára hajthatja a vízet a másik, első motoros GT modellel szemben, hogy az Audi bejelentette, 2020-tól leáll az Audi R8 gyártásával. Ezzel a Lamborghini két legyet ütne egy csapásra: Betöltené az R8 hiányával keletkező űrt, és a karbonszálból felépüló elemek fejlesztése hasznos lehet a hasonló felépítésű, Huracán és Aventador típusok jövője szempontjából is.
Tehát elmondható, hogy a Lamborghini szeretné folytatni a megfontolt haladást, és kiaknázni az új lehetőségeket, amiket az új SUV, az Urus nyitott meg, és azokat is amiket ez a siker előrevetít. Ahogy Domenicali foglamazott, a cég volumene megduplázódott az elmúlt öt évben, és további növekedés várható, hiszen az új terepjáró hatása még csak most kezd érződni. A brandfőnök szerint ezek az adatok azt bizonyítják, hogy a cég vezetői a stratégiai és növekedési érdekeknek megfelelő döntéseket hoznak, és ezt így is szeretnék folytatni.
"A jövő év végére közel kerülhetünk a 8000 db-os éves gyártott mennyiséghez, aminek jelentőségét nem szabad alábecsülni egy cégnél, ami nem is olyan régen még sokkal szerényebb eredményekkel rendelkezett."- mondta Domenicali. Elmondása szerint most meg kell állni mérlegelni, hogy mik a lehetőségek, hiszen a jelentős profilváltás, amin most mennek keresztül, teljesen új metalitást és üzletpolitikát igényel. A legfontosabbnak a stabilitást nevezte meg a közeljőben, valamint azt hogy a vezetés hosszútávban döntéseket.
Amikor azt kérdezték tőle, mi várható az elkövetkezendő 5-10 évben, így válaszolt:
Ha eljön az idő, természetesen több ötletünk is van arra, hogy milyen új modellel álljunk elő. De ez az egész arról szól, hogy a jó döntést hozzuk meg, a jó időben, ami egyúttal azt is jelenti, hogy ez a döntés nem fog megszületni a közeljövőben. Ahogy az Urus is megmutatta, azt kell nyújtanunk, amire a vásárlóinknak szüksége van, ehhez pedig időre van szükség, nem megy egyik pillanatról a másikra. Éppen ezért nem tartom valószínűnek egy negyedik modell érkezését 2024-2025 előtt.
Domenicali végügül megerősítette, már folyik a hibrid Aventadorok és Huracánok fejlesztése, de egyik megjelenése sem várható a következő két évben.