Suzuki Ignis
A 2016-os bevezetés óta az Ignis a legjobb három közé jutott a 2017-es World Car Awards városi autó kategóriában, és népszerűsége azóta is egyre nő. A megújult Ignis továbbra is arra az emblematikus megjelenésére épít, ami a modell kompakt, funkcionális felszereltségét hangsúlyozza; játékos, egyben praktikus autóként a korábbinál is vonzóbb ajánlat a piacon.
Külső megjelenés
A Suzuki formatervezési örökségében gyökerező vonások – hasítékszerű C oszlop, feketére színezett A és B oszlop, oldalsó sárvédődísz, kagylóhéj-motorháztető – mellett az Ignis egyszerű, barátságos, szerethető dizájnt alkalmaz, ami egyedi kialakítású fényszórókban, nagyméretű fekete sárvédő burkolatokban, masszív vállakban ölt testet.
A megújult modell őrzi ezeket az ikonikus vonásokat, és ki is egészíti őket: az új, öt részre osztott, Suzuki SUV-stílust képviselő hűtőrács, valamint a trapéz alakú ezüst alsó díszítéssel ellátott első és hátsó lökhárító még inkább hangsúlyozza a jármű sport-szabadidő karakterét és egyediségét.
Belső tér
A jellegzetes külsőt kiegészítve, az Ignis belső terét a futurisztikus városi megjelenés jegyében alkották meg elnyúló vízszintes vonalakkal, amelyek a tágasság érzetét keltik.
A divatos, városias jelleg tovább erősödik a megújított modellben: a kékesszürke vagy kék fő színek az üléskárpitok szürke, illetve kék színeivel harmonizálnak.
A műszerfal, amelyben a mérőórákat is újratervezték, fekete-fehér kontrasztos lett, ami egyszerű kompozíció, mégis bátor benyomást kelt.
Motor
A megújult Ignist hajtó frissített, 83 lóerős K12D 1.2 DUALJET szívómotorban új kettős befecskendezéses rendszer működik, ami egyszerre kínál erős gázreakciót és jó üzemanyag-hatékonyságot. A magas szinten megvalósuló egyensúlyt olyan fejlesztések teszik lehetővé, mint az elektronikusan vezérelt változó szelepvezérlés (VVT), a változó térfogatú olajpumpa vagy az elektronikus vezérlésű dugattyúhűtő fúvókák.
Az üzemanyag-felhasználás hatékonysága tovább nő a Hybrid 12V rendszernek köszönhetően, amelyet 3Ah-sról 10Ah-s kapacitásúra növelt lítiumion-akkumulátor táplál.
A Hybrid 12V rendszer a fékezés során felszabaduló mozgási energiát elektromos energiává alakítja, és eltárolja a lítiumion-akkumulátorban. Ezt később az integrált indítógenerátor (ISG) használja fel, amikor rásegít a gyorsításra, így növelve az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát. Az Ignis átlagfogyasztása 4,95 liter a WLTP ciklus szerint.
Újabb opció vált elérhetővé: a fokozatmentes sebességváltó (CVT) az alacsony sebességtartományban erőteljes gyorsítást tesz lehetővé, nagy sebességgel történő egyenletes haladásnál pedig kiváló üzemanyag-hatékonyságot eredményez.