Lancia
Bár a Lanciát hivatalos forrásból már csak hazai piacán, Olaszországban forgalmazzák, a márka viszonylag jó egészségnek örvend, hiszen egyetlen típusából, a frissnek épp nem mondható Ypsilonból többet adott el tavaly, mint az Alfa Romeo a három típusából az egész világon. Mivel az Ypsilon negyedik generációja még mindig, 9 évvel a bemutatása után is ennyire népszerű, a Lanciánál indokoltnak látták elkészíteni a mild hibrid verziót, ami fogyasztásban és károsanyag-kibocsátásban is jobban teljesít a sima benzinesnél.
Az Ypsilon Hybrid EcoChic természetesen a felfrissített Fiat 500-asból már ismert hajtásláncot kapta meg: az 1,0 literes, háromhengeres szívómotornak egy 12 voltos, szíjhajtású indítómotor-generátor segít (BSG) be, amely egy kis lítium-ion akkumulátorban tárolja a fékezéskor megtermelt áramot. A lágy (enyhe) hibrid hajtáslánc teljesítménye 70 lóerő.
Ez ugyan csak 1 lóerővel több, mint amit a régi 1,2 literes négyhengeres benzinmotor tudott, de jóval nagyobb a fejlődés, ha a fogyasztást nézzük, amely viszont 24 százalékkal mérséklődött. A NEDC ciklus szerint mérve az Ypsilon átlagfogyasztása mindössze 4,0-4,1 liter 100 kilométeren, ami 90-92 g/km-es szén-dioxid kibocsátásnak felel meg. A fogyasztáscsökkenést nem csak az elektromos rásegítés miatt lett ennyire jelentős, hanem azért is, mert az indítómotor-generátor a start-stop rendszer funkcióját is ellátja. Az Ypsilon Hybrid EcoChic kizárólag hatfokozatú kézi váltóval kapható.
A tenger színei által ihletett limitált szériás (Maryne), gazdagon felszerelt Ypsilon Hybrid EcoChic Olaszországban 16.400 eurós alapáron kapható, ami 5,7 millió forintnak felel meg. A gyengébb felszereltségű Silver és Gold modellek természetesen olcsóbbak.