együttműködés

Megállapodást kötött a Continental és a BME

2018.01.18.

Az oktatás, a kutatás és az ezekhez kapcsolódó más tevékenységek terén való együttműködésről kötött megállapodást a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) és a Continental Automotive Hungary Kft. budapesti részlege. Ennek keretében a Continental támogatja a BME-n folyó képzést, és infrastrukturális segítséget nyújt az intézménynek.

A megállapodás értelmében a Continental szakmai gyakorlatokat szervez és gyakorlati helyet biztosít a BME hallgatóinak, továbbá gyakornoki munkát is kaphatnak az érdeklődő diákok. A cég ösztöndíjakkal és diplomaterv pályázatokkal segíti az egyetem hallgatóit. A vállalat egyetért a BME azon törekvésével, hogy növelni kell a mérnöki hivatás rangját és vonzerejét, ezért hozzájárul az érintett egyetemi karok kiadványainak megjelentetéséhez. A Continental azt is vállalta, hogy támogatja a hallgatói szakkollégiumok, öntevékeny teamek, projektek keretében folyó elméleti és gyakorlati szakmai munkát.

A BME a szakdolgozatok és a diplomamunkák témáinak kijelölésekor figyelembe veszi a Continental javaslatait, illetve lehetővé teszi, hogy a technológiai vállalat konzulenseket javasoljon ezekhez a munkákhoz. Az egyetem kutatások kapcsán is együttműködik a Continental-lal, és részt vesz a Continental Automotive Hungary Kft. dolgozóinak szakmai továbbképzésében.

Az öt évre szóló megállapodást dr. Józsa János rektor és dr. Keszte Róbert ügyvezető igazgató írta alá. Az eseményen részt vett dr. Jakab László, a Villamosmérnöki és Informatikai Kar dékánja, dr. Varga István, a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar dékánja és dr. Szalay Zsolt, a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar tanszékvezetője.

A megállapodás jól illik abba a sorba, amelyben a Continental veszprémi gyára a Pannon Egyetemmel, a makói ContiTech Fluid a Szegedi Tudományegyetemmel, a váci telephely a Szent István egyetemmel, a Continental Hungaria Kft. pedig az Óbudai Egyetemmel kooperál.

Ezzel egy időben a Continental ipari együttműködő partnere lett a RECAR-nak, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, az ELTE és az MTA SZTAKI  közös, az autonóm járműveket kutató központjának is. Az infokommunikáció gyors változásai nagy hatással vannak a járművekre, az infrastruktúrára, a közlekedésben résztvevőkre, és általában az egész társadalomra. A gépjárműfejlesztés területén is megfigyelhető a folyamatos automatizálás. A RECAR tagjai szeretnék elérni, hogy még magasabb legyen a hazai kutatás színvonala, jól képzett szakemberek kerüljenek ki az egyetemekről, és megerősödjön Magyarországon a kutatás-fejlesztés bázisa. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....
2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....
2025.01.28
A Tokiói Autószalonról és a Dakar Rallyról szólt a január autós szempontból, így kevésbé meglepő,....
2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy nagyon fontos határidő jár le autósoknak....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....