Fiat Tipo
A Tipóból először az Isztambuli Autószalonon adott ízelítőt a Fiat, aztán a Fiat törökországi részlege egyre több információt osztott meg róla. Az alsó-középkategóriás modell formatervéért a Centro Stile Fiat felelt Olaszországban, de e műszaki fejlesztést már Törökországban végezték a Tofas Research & Development központban, amely a Fiat Chrysler Automotive egyik legnagyobb fejlesztőközpontja.
A Linea utódának szánt kocsi három felszereltségi szinttel lesz megvásárolható, de már a legolcsóbb alapmodell is tartalmazni fogja a 15 colos kerekeket, a Uconnect rádiót mp3 lejátszóval, az USB- és AUX csatlakozót, a 3,5 colos LCD képernyőt, a légkondicionálót, az elektromos kormányszervót és központi zárat, az automata csomagtérajtó-nyitást, az elektromosan mozgatható külső tükröket, a blokkolásgátlót, a menetstabilizálót, a hegymeneti elindulássegítőt és a keréknyomás-ellenőrzőt.
A második szint tartalmazza majd a 16 colos kerekeket, a fényezett külső tükörházakat, az 5 colos érintőképernyőt, a bluetooth kihangosítót, a multifunkciós kormánykereket, az elsötétedő belső tükröt, az elektromos hátsó ablakokat, az esőérzékelőt, az automatikus fényszórókat. A csúcsváltozat ennél abban tud többet, hogy könnyűfém felniket, ködlámpát, automata klímát, tempomatot és könyöklőt is tartalmaz.
Kétféle benzinmotorral lehet majd megvásárolni az autót, a kínálat az 1,4-es, 95 lóerős benzinessel kezdődik, és a 110 lóerős 1,6-ossal végződik, amely automatiksu váltóval is elérhető lesz. Dízelből szintén kettő választható: az 1,25 literes blokk 95 lóerős, az 1,6 literes 120 lóerős.
A Törökországban, Bursában készülő autó Európán kívül a Közel-Keleten és Afrikában is kapható lesz, az alapára várhatóan 12 ezer euró körül alakul majd. Jövőre érkezik a ferdehátú és a kombi karosszériaváltozat is.