Mercedes
A Mercedes az A-osztálynál már látott módosításokat a műszakilag szinte azonos, Kecskeméten gyártott CLA éa CLA Shooting Brake modellre és a Rastattban gyártott GLA szabadidő-autón is végrehajtotta, de ezúttal csak a technikához nyúltak hozzá, a külsőn nem változtak.
A kínálat csúcsának tekinthető 45 AMG modellekben a kétliteres turbómotor teljesítményét 360-ról 381 lóerőre növelte a Mercedes, a legnagyobb nyomaték 450-ról 475 Nm-re nőtt. A Mercedes nyilván vissza akarta szerezni a legerősebb kompakt autó címét az új Audi RS3-astól, amely ideiglenesen felülhetett a trónra a 367 lóerős motorjával.
Nem csak a motorja lett erősebb a Mercedeseknek, de a DCT 7 duplakuplungos sebességváltó szoftverét is felgyorsították, emellett a 3-as és a 7-es fokozatok áttételét lerövidítették. Megjelent egy forgótárcsa kapcsoló is az utastérben, amely az AMG Dynamic Select nevet kapta. Ennek a segítségével a kényelmes, sportos, sportos+, és egyéni beállítások közül lehet választani.
Németországban 2618 euróba kerül a szintén újdonságnak számító AMG Dynamic Plus csomag, amely mechanikus első önzáró differenciálművet és állítható keménységű lengéscsillapítókat tartalmaz, emellett a váltóhoz hozzárendeli a választható Race programot, amely durva de gyors váltásokat tesz lehetővé.
A CLA 45 AMG a korábbinál 0,4 másodperccel hamarabb, 4,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, a Shooting Brake kombinak ennél csak 0,1 másodperccel van szüksége több időre a művelethez. Bár gyorsabb lett, a CLA szabványos átlagfogyasztása maradt 6,9 liter mindkét karosszériaváltozattal.