BKV

Mától CAF-villamosok is járnak a hűvösvölgyi vonalon

2023.09.01.

Befejeződött a hűvösvölgyi villamosvonal részleges felújítása, ennek köszönhetően péntektől az 56-os vonal teljes hosszán alacsony padlós, modern CAF-villamosokkal utazhatnak a fővárosban közlekedők - közölte a BKV csütörtökön az MTI-vel.

A tanévkezdéstől az 56-os és az 56A jelzésű villamosok legalább fele minden időszakban alacsony padlós CAF-jármű lesz, amely kényelmesebb utazást tesz lehetővé. A villamosvonal részleges felújítására a spanyol gyártmányú szerelvények nagyobb mérete, illetve - a légkondicionálás és a hálózati visszatáplálási képességük miatt - a nagyobb áramfelvételi igényük miatt volt szükség - írták.

A BKV közölte, a projekt keretében még a Kelemen László utca, a Zuhatag sor és a Heinrich István utca megállóhelynél lesz akadálymentesítés. Ezeken a helyeken a CAF-villamos nem fért el a korábbi peron mellett.

Kiemelték, a főváros, a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közösen dolgozik azon, hogy a mostani pályakorszerűsítés után - a gazdasági nehézségek ellenére - az összes megállóhely akadálymentesítése elkezdődhessen. Erre az európai uniós források adhatnak lehetőséget - írta a BKV.

Közölték, a vonal részleges felújítása során a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy állomás között több helyen, összesen 3400 vágányméteren korszerűsítették a villamospályát, kitérőket, hajtóműveket, váltófűtést cseréltek, vágányokat építettek át. A sínek mellett 2200 köbméter zúzott követ kicseréltek.

Mivel a modern, ezáltal dinamikusabb és légkondicionálóval felszerelt CAF-villamosok áramfelvételi igénye és hatékony hálózati visszatáplálási képessége megköveteli, fejleszteni kellett az áramellátási rendszert is: 11 720 folyóméter földkábelt fektettek le, kicseréltek 129 felsővezeték-oszlopot és korszerűsítettek két áramátalakító gépházat is.

A közlemény szerint a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy végállomás közötti villamosvonal rekonstrukciójának teljes becsült összege 5,6 milliárd forint, ez tartalmazza az utasok által közvetlenül nem látható, áramellátást biztosító gépházak korszerűsítésének munkáit, valamint az építés és autóbuszpótlás forgalomtechnikai költségeit is.

A beruházást fővárosi önkormányzati forrásból finanszírozza a BKV. A villamosközlekedés elindulása után néhány helyszínen még tervezett utómunkákat végeznek majd a kivitelezők - írták.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....
2025.01.11
Andy Cowell lett az átszervezett istálló új vezetője. ..
2025.01.11
A 2025-ös verseny első hetén csak Hiluxok nyertek szelektív szakaszokat. A Toyota dél-afrikai....
2025.01.11
Több tízezer Volkswagent és Skodát hívnak vissza Oroszországban azzal az indokkal, hogy az....
2025.01.10
A Datahouse adatai szerint 2024-ben 146 ezer 393 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2025.01.10
Három speciális kivitellel és egy kulcsfontosságú alkatrészpiaci fejlesztéssel bővíti a GR Yaris....
2025.01.10
Meghúzta a kocsija oldalát? Vagy valaki pusztán „brahiból” összekarcolta az autóját egy kulccsal?....
2025.01.10
Egy moldovai állampolgárságú férfit gyanúsít a rendőrség annak a vasárnapi balesetnek az okozásával....