Scania
- Egy tapasztalt és megértő partnerre van szükségünk ahhoz, hogy eleget tehessünk ügyfeleink elvárásainak, és ez a Scania” – mondta Niklas Marklund, az észak-svédországi Skellefteå városában működő Tommy Transport fuvarozócég gépkocsivezetője és kavicsszállító teherautóinak irányítója.
A Tommy Transport másfél évig vett részt a Scania új generációs építőipari teherautóinak üzemeltetői tesztelésében. Az új generációs G-fülke és az új, az építőipari alkalmazásban megszokottnál jelentősen kisebb üzemanyag-fogyasztású, 13 literes, 376 lóerős motor a két fő részegység, amelyek fejlesztésébe bevonták a fuvarozócéget.
- Mi alapvetően V8-asokat használunk, és majdnem az egész flottánk nagy, erős Scania motorral hajtott tehergépkocsikból áll – mondta Marklund. „Azonban most egy sokkal kisebb és könnyebb motort tesztelünk, és azt tapasztaljuk, hogy még ez is nagyon jól teljesít nehéz kavicsrakományok szállításakor. Ez a teherautó könnyebb, nagyobb a hasznos teherbírása, valamint számottevően kisebb az üzemanyag-fogyasztása és a környezeti hatása, mint amihez hozzászoktunk ebben az üzletágban. Bebizonyosodott, hogy nincs mindig szükség nagy motorokra. Persze bizonyos fuvarfeladatokhoz a V8-as tehergépkocsik a kitűnőek” – tette hozzá.
Marklund a Scania üzemeltetői tesztjárművének vezetése mellett a Tommy Transport összes kavicsszállító tehergépkocsijának irányítójaként is dolgozik. Elsődleges feladata biztosítani, hogy a járművek mindig dolgozzanak – és bevételt termeljenek – egy szűk árrésekkel jellemzett iparágban. - Nekünk a masszív és megbízható tehergépkocsik jelentik a mindent – mondta. „Ugyanakkor a járművek tökéletes és folyamatos működéséhez elengedhetetlen, hogy jó és szoros kapcsolatunk legyen a gépkocsik gyártójával, illetve annak szervizhálózatával.”
Amikor megkezdem a munkámat, nagyon korán reggel, a tehergépkocsimnak be kell indulnia, és rögtön munkaképes állapotban kell lennie” – mondta Marklund. „Mindig, még akkor is, ha mínusz 30 Celsius-fok van, és méteres hó borít mindent. Majd pedig meg kell tudnom bízni a járművemben, hogy végig is tudja dolgozni a napot. Ez az egész a jármű üzemidejéről szól.”
- Ha az ember az építőiparban dolgozik, akkor kulcsfontosságú a biztonság – mondta. „Mindig sok ember szaladgál a járműveink körül, akik végzik a munkájukat, miközben mi is a magunkét. Ilyen esetekben nagyon fontos a jó kilátás a fülkéből. Ebben az új generációs Scania építőipari tehergépkocsiban kiváló a kilátás az alacsonyabb műszerfalnak és a keskenyebb A-oszlopoknak köszönhetően.”
A Scania üzemeltetői tesztmérnöke, Max Nensén felelős a Skellefteå környékén tesztelt új építőipari járművekért. „Azért végezzük ezeket az üzemeltetői teszteket, hogy az ügyfelek valós üzemeltetési körülményei között is kipróbáljuk az új, fejlett járműveinket, mielőtt bevezetjük ezeket a piacra” – mondta Nensén. „Akárhány házon belüli tesztet végezhetünk, soha sem érhetünk el olyan szintű teszteredményeket, mint amikor az ügyfeleink valós időben használják a gépkocsikat.”