autópiac

A márka-Kovács

2017.08.02.

Az autóvilágban is kiemelkedő piaci dinamizmus, divatos dizájn és minőség jellemzi a Hyundai márkát, mely itthon is egyre népszerűbb.

 

 

 

Ismerős menetrend

Kicsit déjà vu forgatókönyv ez is, mint egykor a japánoké volt: biztos azért olcsóbb, mert gyengébb minőségű, mint az európai. Mert eleinte tartottak a vevők a dél-koreai autóktól, ám ennek vége. Eltűntek a jellegtelen formák, levetkőzték a távol-keleti stílust, napjaikban karakteres és divatos karosszériák, meg korszerű hajtásláncok jellemzik a Hyundait, mely már rég elismerést szerzett a legigényesebb német és svájci piacon is. Az Európában forgalmazott Hyundai termékek 95 százalékát itt tervezik aprólékos fogyasztói elemzésekre alapozva.

Magyarországon is dinamikusan emelkedtek a márka eladásai és a népszerűség nem véletlen, hiszen nem csak modellkínálata, de szervizszolgáltatása is világszínvonalú, ami nem csak az ötéves és kilométerkorlátozás nélküli garanciát jelenti.

Nevesített harmónia

A dél-koreai járműkonszern hazai importőr csapatát és irodáit a minőségi márkához illő harmónia jellemzi: lehet, hogy csak véletlen, de a Hyundai-központ utcája híres zongoraművészünk, Cziffra György nevét viseli.

Képzett szakembergárdát irányít Kovács Pál ügyvezető és márkaigazgató akit korábban inkább a szociálpszichológia, a reklám és a marketing érdekelt, de mint később kiderült, ezek mind jól illenek, sőt elengedhetetlenek az értékesítéshez, különösen egy olyan attraktív terméknél, mint a személygépjármű.

Kovács Pál 1973 májusában született Budapesten, a Kaffka Margit Gimnáziumban érettségizett, Szolnokon végezte a Kereskedelmi és Közgazdasági Főiskolát, majd 2006-ban az Eszterházy Károly tanárképzőt. Nem sokáig oktatott, mert a gyakorlat jobban érdekelte.

Piackutatás

Először az AC Nielsen piackutatónál és tanácsadónál dolgozott marketing és kiskereskedelmi területen 3,5 évig, majd hasonló munkakörben dolgozott a 3M cégnél. 2002-ben került a Fordhoz, mint magyarországi flottaértékesítési vezető. A széles modellpalettának is köszönhetően eredményes volt a munkája, ennek is köszönhető, hogy egy fejvadász cég közvetítésével 2006-ban átigazolt a Hyundaihoz. Az elmúlt évtized eredményei alapján jól döntöttek a tulajdonos AutoBincknél, pedig finoman fogalmazva is nagy kihívás volt egy induló márkát felfuttatni. Mert hiába voltak Kovács Pálnak jó tapasztalatai és kapcsolatrendszere, az Európában fiatalnak számító dél-koreai márkával szinte nulláról kellett indulnia és bekerülnie a magán és céges vásárlói körbe. Sok mindent megtapasztalt, értékesítéssel és marketinggel egyaránt foglalkozott, ráadásul egy olyan cégnél, ahol különösen kemények a kritériumok.

Az elmúlt években alaposan megújult és kicserélődött a magyarországi Hyundai hálózat, mely jelenleg 25 szervizpontból és szalonból áll. Kovács Pál szerint magánimportőrként kétféle elvárással szembesült: a frankfurti központ a volument nyomja, a tulajdonosnak inkább pénzügyi elvárásai vannak.

AutoBinck

A hágai központú 110 éves AutoBinck nyolc európai piacon van jelen: 1907-ben nyitotta első kereskedését, napjainkra pedig Európa-szerte a BMW, Ford, Hyundai, Jaguar, Land Rover, Mazda, MINI, Mitsubishi, Opel, Peugeot, Qoros, Škoda és Volvo is szerepel hálózatának kínálatában. Magyarországon az AutoPalace márkakereskedések tartoznak az AutoBinck portfóliójába, ahol a Hyundai mellett Opel, Jaguar és Land Rover márkákat forgalmaznak, egyúttal a Hyundai és a Jaguar Land Rover importőri feladatokat is ellátja.

A hollandiai tulajdonos-cég és a németországi márkaközpont mellett jó harmóniában kell dolgozni a koreai anyacéggel is. Ehhez ismerni kell a koreai kultúrát, mert érdekes és tiszteletre méltó, ahogy a célkitűzések is, melyeket mindenáron végigvisznek. Ennek köszönhetők jó eredményeik is: Dél-Korea gazdasága és különösen járműipara óriásit fejlődött, és ahogy egy évtizede megálmodták, napjainkban a világ élmezőnyébe jutott. Ez annak is köszönhető, hogy nem körülményesek, inkább hatékonyak, mert nem vesznek el a részletekben, hamar korrigálják az esetleges hibákat és túllépnek az akadályokon.

Diplomáciai eredmény

A három eltérő kultúrával együtt dolgozni igazi pszichológiai feladat és diplomáciai teljesítmény, amikre Kovács Pál alkalmas. És persze a Hyundai csapat, melyre újabb kihívás vár: a sikeres személyautó offenzíva után ismét az európai piacra lépnek a márka haszongépjárművei. És persze jönnek az új modellek: az IONIQ plug in hibrid után ősszel érkezik a Kona nevű crossover, mely a legdinamikusabban fejlődő európai szegmensben száll ringbe. Sikerre számíthatnak majd a Hyundai N szériás sportos csomaggal gyártott darabjai is, melyeknek jó belépőt jelentenek a WRC versenysorozatban elért dobogós helyezéseik és a többi ralisikerek.

Ez igazán jelentős imázsépítő lépés, hiszen itt a technológia a főszereplő. Korábban a Hyundai a focira fókuszált, és annak óriási rajongótáborát a VB és az EB idején alkalmi modellekkel, limitált szériákkal igyekezett lenyűgözni. Ezek a termékek itthon is sikeresek voltak.

Napjainkban a magyar piacon 2,5-3 százalékos a márka részesedése, a Hyundai eladások felét a Tuscon, harmadát az i20 és i30 adja.

 

Kovács Pál autói

Először 1991-ben vezette a családi autót, egy Lada Samarát, aztán következett több céges autó, mint Opel Astra, Ford Focus, Mondeo, jelenleg Hyundai Grand Santa Fe modellel jár. Mindenevő zenehallgató, szeret családjával utazni és vitorlázni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....