Toyota RAV4
A Toyota gyári versenyistállója és tuningműhelye, a TRD (Toyota Racing Development) évek óta készít olyan offroad csomagokat a márka összkerékhajtású modelljei számára, amelyek látványukban és képességeikben is új szintre emelik az adott modelleket. Az eddigi munkák szinte kizárólag olyan, alvázas típusokat érintettek – a Tacoma és Tundra pickupokat, illetve a 4Runner és Sequoia szabadidőjárműveket –, amelyeket Európában nem, csak Észak-Amerikában forgalmaznak, most viszont fennállása óta először a műfajteremtő RAV4-est, minden önhordó karosszériás szabadidőjármű ősét is kezelésbe vették a TRD szakemberei.
A RAV4 218 milliméteres szabad hasmagasságú Adventure kivitel volt a kiindulási pont. Új rugókat szereltek be, és áthangolták a lengéscsillapítókat, feszesebbé téve a kirugózást. Megnövelték a rugóutakat, ugyanakkor hatékonyan vették elejét a nagyobb bukkanókon fenyegető, szélsőséges kanyardőlésnek. A könnyített, matt fekete TRD keréktárcsákat kifejezetten kemény igénybevételre tervezték, azokra Falken Wildpeak A/T Trail terepabroncsokat szereltek. A kifejezetten a TRD igényeinek megfelelő gumikeverékkel és mintázattal rendelkező abroncsok szögletes válla kiválóan óv a defektektől, az oldalfal peremén kialakított árkok hatékonyan kapaszkodnak meg a hóban, sárban. Így maximálisan kihasználhatók annak a Multi-Terrain Select üzemmódváltó rendszernek a képességei, amely a talajtípustól (sár, homok, szikla vagy földút) függően optimalizálva juttatja a talajra a 203 lóerős, 2.5 literes, négyhengeres motor erejét.
Alapfelszerelés nem csupán az összkerékhajtás, de a dinamikus nyomatékvektor-szabályozás is, amely hossz- és keresztirányban is hatékonyan osztja meg a nyomatékot. Mindennek köszönhetően a RAV4 TRD Off-road modell több mint 1,5 tonnát képes vontatni.