elektromos autó

Már Kínában is kapható a Tesla

2014.01.25.

Az elektromos autókat gyártó Tesla Motors megvetni készül a lábát a világ legnagyobb autópiacán, Európában pedig már a gyorstöltő hálózatát építi.


A Model S a világ első elektomos prémium limuzinja

A Tesla 2012 óta gyártja a Model S-t, amely 362, vagy 416 lóerős villanymotorral, és 60, vagy 85 kWh kapacitású akkumulátorral kapható. Az közel öt méter hosszú elektromos limuzin erősebb változata 4,4 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 kilométeres óránkénti sebességre, végsebessége eléri a 210 km/órát, hatótávolsága pedig az 500 kilométert. A négyajtós autó alapárát 734 ezer jüanban (27,1 millió forint) állapították meg, a cég közleménye szerint ez lényegében megegyezik az Amerikában alkalmazott árral, csupán az adók, a vám és a szállítás költségei jöttek rá. Ez utóbbiak a jelenlegi összegben mintegy 4 ezer dollárt (895 ezer forint) tesznek ki.

A Tesla maga méltányosnak és vonzónak nevezi prémium modelljének árát, s azzal érvel, hogy nem alkalmazza az "iparági gyakorlatot", nem készül dupla nyereséget kasszírozni ahhoz képest, amennyire az Egyesült Államokban vagy Európában tesz szert. Mindazonáltal némileg tart attól, hogy piaci vetélytársai e helyzetet arra használják majd, hogy a felsőkategóriás autót - az ára alapján - gyengébb minőségűnek tüntessék fel. A cég utalt arra is, hogy a kelet-ázsiai országban egy töltőhálózat építését is tervezi, az első állomásokat a Peking-Sanghaj vonal mentén állítják majd fel. A súlyos levegőminőségi problémákkal küzdő Peking egyébként különböző kedvezményekkel törekszik az elektromos autók népszerűsítésére, s a Tesla megjelenésétől arra számítanak, hogy némileg meglendül az új energiával hajtott autók iránti kereslet. A Tesla Kínában már tavaly augusztus óta elfogadott rendeléseket a Model S-re, 250 ezer jüan (9,2 millió forint) befizetésével. Annak ellenére, hogy a potenciális vásárlók nem ismerték a végső bekerülési összeget, a keretszámot viszonylag hamar sikerült feltölteniük.


A műszerfal különlegessége a 17 colos érnintőképernyő

A kaliforniai székhelyű, 2003-ban alapított cég vezérigazgatója, Elon Musk korábban már kifejtette, nagy reményekkel indulnak el az ázsiai és különösen a kínai piacon. A Tesla a Model S-ből tavaly az Egyesült Államokban körülbelül 20 ezer darabot adott el, s becslések szerint az európai értékesítési számok is e körül voltak. 2013 utolsó hónapjában összesen 7 ezer autót adtak el a világon, aminek következtében a vállalat részvényei 16 százalékkal megugrottak. A Tesla egyelőre egyetlen bemutatóteremmel rendelkezik Kínában, Peking egyik legegyedibb tervezésű, energiatakarékosságot szem előtt tartó Parkview Greenben épületkomplexumában, amely egyszerre üzletközpont, irodaház, szálloda és művészeti központ.

A Tesla kínai jelenlétét már kezdetektől némileg beárnyékolja, hogy a márka kínai nevét, a „Te Si La”-t egy Csan Pao-seng nevű élelmes dél-kínai üzletember levédte, méghozzá a földi, légi és tengeri járművek 12  kategóriájában. Ráadásul az állítólagos autómárka logója is kísértetiesen hasonlít az eredetire. A név árában hírek szerint a feleknek nem sikerült megegyezésre jutniuk, s állítólag az ügyben jogi eljárás is folyamatban van. Nem hivatalos információk szerint a jogtulajdonos 30 millió dollárt kért, míg a cég legfeljebb kétmilliót lett volna hajlandó fizetni. Egyelőre - úgy tudni - a Tesla véglegesen még pontos kínai nevét sem tette közzé. Korábban a vállalat azzal is szembesült, hogy a Tesla Motors nevet is levédték, de azt tavaly májusban a cég megvásárolta.

Közben a Tesla elkezdte Amerika után Európában is kiépíteni a gyorstöltő hálózatát, amely 20 perc alatt képes félig feltölteni a Model S lemerült akkumulátorait. Egyelőre Németországban, Hollandiában, Svájcban és Ausztriában kezdik a hálózat kiépítését. Ezen belül is Németországra koncentrálnak a legjobban, ahol év végéig el akarják érni, hogy ne legyen olyan német lakos, akinek a lakóhelyétől 320 kilométeres körön belül ne lenne gyorstöltő állomás.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....