Volkswagen Golf

Miért estek vissza a Volkswagen Golf GTI és R eladásai?

2025.04.07.

A számok jelenleg rosszul néznek ki, viszont a jövőben valószínűleg javulni fognak - az előrejelzések szerint. 



Képek forrása: Motor 1

Az év első negyedévét magunk mögött hagyva az amerikai Volkswagen boldogan jelentette be, hogy a szállításai 7,1 százalékkal nőttek meg az előző vizsgált időszakhoz képest. A Taos és a Jetta volt az a két modell amely felhúzta ezeket a számokat, a Golf GTI és az Golf R viszont jelentősen visszazuhant. A "hot hatch-ek" mindegyike kétszámjegyű csökkenést szenvedett el. Az elsőkerék-hajtású GTI 21,6 százalékot esett vissza - 1892 eladott autóval - míg az összkerek-hajtású R 37,6 százalékot - így mindössze 770 darabot adtak el belőle 3 hónap alatt. 

A nagy visszaesést illetően sokakban megfordulhat a kérdés, hogy miért is történik ez. A cég szóvivője, Mark Gillies elmondása szerint a modellváltást lehet okolni. Bár a megújított GTI és R már egy ideje elérhető az európai piacon, az USA-specifikus modellek csak 2024 novemberében kerültek bejelentésre hivatalosan. Amikor pedig egy adott ciklus közepén egy frissített, vagy következő generációs modellt jelentenek be, általában lassulás következik be az új autóra való átállás ideje alatt. 

Viszont abban sem lehetünk teljesen biztosak, hogy az eladási számok teljes mértékben visszatérnek majd a 2024-es év végi értékekhez. A kézi sebességváltót már nem találjuk meg sem a GTI, sem az R 2025-ös változatában, és ezt a statisztikák is kimutatták, hogy az amerikaiak több hárompedálos Golfot vásároltak, mint automata-váltósat. A manuális GTI-k eladási aránya 38-ról 41 százalékra emelkedett 2024-ben, míg az R-nél ez az érték 45 százalékról 52-re ugrott. 

Külön érdekesség, hogy Európában még mindig elérhető a kézi váltóval ellátott Golf, méghozzá 1,5 literes benzines és 2 literes dízelmotoros változatban is. Ezen modellváltozokon túl a GTI Clubsport és az R wagon sem kapta meg az "amerikai vízumot". És ha ez nem lenne elég, az alap GTI nem kapta meg az európai modell 20 lóerős fejlesztését sem, mert ahhoz az egész kipufogórendszert újra kellett volna tervezni. Továbbá jelenleg még az sem világos, hogy a Golf GTI 50. évfordulójára készített speciális modell kapható lesz-e majd az észak-amerikai piacon. 

Az a kijelentés, hogy a Golf R volt a leggyengébben fogyó modellje a Volkswagennek viszont teljes mértékben helytelen. Annak ellenére, hogy az Arteon gyártása az amerikai kontinensen már 2023-ban befejeződött, a német székhelyű márkának még így is sikerült 20 darabot eladnia a 2025 januárja és márciusa közötti periódusban. Ez főként annak köszönhető, hogy a Passat kivonását követően néhányan még úgy gondolták, hogy lecsapnának a modell "prémiumabb alternatívájára", mielőtt teljesen elfogyna a készlet. 

Forrás: 
Motor 1

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.12
A McLaren ausztrál versenyzője nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíj szombati időmérő edzését, így a....
2025.04.12
Kétszer is kigyulladt, de már nem égő a közel kétezer lóerős Mjølner. ..
2025.04.12
Kubában megkezdődött az UAZ Patriot terepjárók összeszerelése. ..
2025.04.12
Budapesten három napon át három vonalon teszteli a BKV a Credobus Electronell buszcsalád szóló és....
2025.04.12
A horvát határon tartóztatták fel a lopott BMW XM-mel távozni próbáló sofőrt. ..
2025.04.12
Csokorba szedtük, milyen buszos rekordok érdekességek vannak a világon és Magyarországon.   ..
2025.04.12
A dobozos megjelenésű SUV a Sanghaji Autószalonon mutatkozik be, mint a Cyber modellcsalád második....
2025.04.12
A rendőrség nyilvánosságra hozta az április 9-i Speedmarathon eredményeit. ..
2025.04.12
Az önjelölt kaszkadőr, aki ott segít, ahol tud. ..
2025.04.12
Egy olaszországi teszt során 941 kilométert tett meg egyetlen feltöltéssel egy Pro S verzió, ami....