Forma 1
Az FIA, a Forma–1 vezetői és a csapatai, valamint a beszállás gondolatával kacérkodó Porsche képviselői tavaly október óta tárgyalnak a 2021-es motorszabályokról, és bár a hírek szerint folyamatosan közelednek az álláspontok, a gyártók még nem kapták meg a pontos részleteket tartalmazó dokumentumokat.
Az FIA állítólag direkt lassította kissé a folyamatot, hiszen továbbra is fontosnak tartja a kiadásokat, és úgy gondolja, hogy amint ismertetik a részletes szabályokat, a gyártók elkezdik azonnal abba ölni a dollármilliókat. A csapatok viszont egyre türelmetlenebbül várják a részleteket…
Erről nemrég a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko beszélt, kiemelve, a csapatok egyre jobban aggódnak amiatt, hogy az F1 vezetői még nem ismertették a pontos szabályokat. A héten azonban az Autosport információi szerint kézhez kaphatják őket, az FIA ugyanis tartja a június végi határidőt, és el fogja juttatni a gyártókhoz a szükséges dokumentumokat.
- Ez nagyon bonyolult – nyilatkozta a téma kapcsán az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting. „A tárgyalásokat újabb tárgyalások követték, majd újabb tárgyalások jöttek. A jelentések nagyon részletesek, szóval ők is megismerkedhetnek majd ezekkel a részletekkel. Szóval magabiztos vagyok aziránt, hogy hamarosan véget ér ez a folyamat, és amikor lezárul, részletesebb elképzeléseink lesznek arról, milyenek lesznek a motorszabályok 2021-ben” – magyarázta.
A júniusi határidő kapcsán kijelentette, ezt az időpontot nem kell mindenképpen véglegesnek tekinteni. - Nem feltétlen kell annak venni. Ez csak egy időpont, amit fontosnak éreztünk ahhoz, hogy elkészüljünk. Lehet, beszélünk majd róla, de nem kapcsolódik a Stratégiai Csoport gyűléséhez. Lassan haladunk, mert a gyártók is érintettek, és minden különböző elképzelést sorra veszünk – mondta.
Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója elmondta, a motorokról és a költségekről biztosan beszélnek majd a Stratégiai Csoportban, egyesek ugyanis azt javasolták, 2019-ben és 2020-ban fagyasszák be az erőforrások fejlesztését. - Sok időre van szükségünk a motorokhoz, szóval minél hamarabb megegyezünk, annál jobb. Kell valami megoldást találni arra, hogy elkerüljük azt, hogy párhuzamosan költünk a motorok fejlesztésére. Egyértelmű, hogy a harc a barátainkkal, a Hondával, a Renault-val és a Ferrarival 2020 utolsó futamáig tart majd. Ugyanakkor a szabályok kiadásától kezdődően mindenkinek dolgoznia kell a másik motoron is. Szóval azt hiszem, ez lesz az egyik legfontosabb pont, amiről majd egyeztetnünk kell – hangsúlyozta az osztrák szakember.
Forrás: m4sport.hu