Toyota Mirai

Már egymillió kilométert futott a világ legnagyobb Toyota Mirai flottája

2019.03.15.

A németországi CleverShuttle iránytaxi-szolgáltató különleges rekordokkal népszerűsíti a hidrogén üzemanyagcellás technológiát: 45 darab Toyota Mirai FCEV szedánból álló flottájuk 15 hónap alatt egymillió kilométert tett meg Hamburg, München és Stuttgart utcáin.

A CleverShuttle 2017 szeptemberében indította útjára iránytaxi szolgáltatását. A Deutsche Bahn érdekeltségi körébe tartozó cég ügyfelei okostelefonos alkalmazáson keresztül rendelhetnek gépkocsit, amelynek azonban nem ők az egyetlen utasai: egy gépkocsi több, azonos irányba vagy hasonló útvonalon közlekedő ügyfelet is elvisz. Így csökkenthető a város forgalmi terhelése, hiszen jobb a gépkocsik kihasználtsága, ami pedig a környezeti hatásokat illeti, a hidrogén üzemű Mirai eleve zéró károsanyag-kibocsátással üzemel, működésének egyetlen mellékterméke a víz. Nem mellékesen a fuvarok kombinálásával azok díja is kedvezőbb: a CleverShuttle átlagosan 40 százalékkal olcsóbban szállítja utasait, mint egy hagyományos taxi.

Mégsem a költségcsökkentés az, ami a CleverShuttle-t vonzóvá teszi az ügyfelek számára, hanem a lehetőség, hogy a világ legtisztább üzemű, leginkább előremutató technológiát alkalmazó gépkocsijával utazhatnak. A halmozottan környezetbarát szolgáltatás 2017 őszén Hamburgban debütált, 20 Toyota Mirai gépkocsival. Az ügyfelek fokozott érdeklődése, valamint a hidrogén üzemanyagcellás járművek hétköznapi praktikuma (a Mirai hatótávolsága 500 kilométer, a tankolás pedig mindössze pár percet vesz igénybe) miatt 2018 tavaszán további tíz Toyota Mirai szedánt állítottak szolgálatba. Jelenleg 45 darab üzemanyagcellás járművel (FCEV) rendelkeznek, ezzel ők üzemeltetik a világ legnagyobb Toyota Mirai flottáját.

Ez a 45 autó 2018 végéig több mint egymillió kilométert tett meg, és több mint 170 ezer ügyfelet szolgált ki.

A hidrogén üzemanyagcellás gépkocsik (FCEV) hajtásáról villanymotor gondoskodik, az ennek táplálására szolgáló elektromos energiát azonban nem akkumulátorokban szállítja magával, hanem a fedélzeten tárolt hidrogénből állítja elő a jármű. Az üzemanyagcellában a hidrogén reakcióba lép a légköri oxigénnel; a folyamat eredményeként elektromos energia és tiszta víz jön létre.

A Toyota 1992 óta folytat kiterjedt kutatásokat és fejlesztéseket a hidrogén üzemanyagcella járműipari felhasználásával kapcsolatban. A 2014-ben bevezetett Toyota Mirai második generációs utódja várhatóan a 2020-as évek elején jelenik meg. A modell hatótávolságát (jelenleg 500 km) egy-két éven belül másfélszeresére, 2025-re pedig kétszeresére növelhetik

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.12
Tetőbe integált drónnal rukkolt elő a BYD és a DJA, a rendszer valamennyi BYD-hoz rendelhető lesz,....
2025.03.12
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 03.12.....
2025.03.11
A múlt hónapban 2124 kizárólag elektromos hajtású jármű kapott zöld rendszámot Magyarországon,....
2025.03.11
Az elektromos autók térhódítása megállíthatatlan. Még ha nem is exponenciálisan növekvő pályán, de....
2025.03.11
A Mercedes új kecskeméti gyára is elkezdi a sorozatgyártást a jövő év elején, ezzel duplájára nő a....
2025.03.11
Egyre látványosabb dolgok jönnek ki a Peugeot Design Lab csapatától, de egy koncepció most igazán....
2025.03.11
Míg a német Volkswagen konszern tavalyi profitja lényegesen csökkent, addig a konszernhez tartozó....
2025.03.11
A Trafic, a Goelette és az Estafette is teljesen elektromos hajtással érkezik majd - egy Ampere....
2025.03.11
Amszterdam április 1-jétől környezetvédelmi célból kibocsátásmentes övezetet hoz létre a csatornák....
2025.03.11
Folytatódik a rakpartnyitás-sorozat: idén először a március 15–16-i hétvégén nyílik meg a Pesti....