WRC
A szombati nap nagyon komoly próbatételt jelentett az élete első győzelmére hajtó Elfyn Evans-nek, bár a nap még jól indult a számára, mert az első gyorsaságit megnyerte, ezzel 10-ből 7 szakaszgyőzelemnél tartott. A bajok a következő gyorsaságin kezdődtek, lassú defektet kapott a DMACK Ford Fiesta, aztán az azt követő pályán is jött még egy defekt egy kisebb kicsúszást követően. Délután egy kemény landolást követően leszakadt a diffúzor is, ami azt eredményezte, hogy a gyors szakaszokon instabillá vált az autó.
Ehhez jött még egy kisebb fékhiba, és Evans arra is panaszkodott, hogy a kocsi hátsó része elég kiszámíthatatlanul mozog a kanyarokban, puha volt és túlkormányzottságra hajlamos. Ez a sok kis hiba oda vezetett, hogy a wales-i nem érezte magát annyira magabiztosnak, mint pénteken, és az előnye fokozatosan olvadni kezdett. Evans a szombati utolsó szakaszon meg is pördült, így a nap végére az előnye 11 másodpercre csökkent Thierry Neuville előtt.
A Hyundai belga versenyzője is kapott defektet szombaton, amikor a szembe sütő reggeli nap miatt elvétett egy kanyart, aztán a nap közepén a szervizben kicserélték a váltót és az első differenciálművet az i20 WRC-ben, ami szintén kiütötte a ritmusból. Viszont a nap végére összekapta magát, és két szakaszt is megnyert, így még mindig maradt esélye a győzelemre.
Ott Tänak csak 8,4 másodperccel követi Neuville-t, az észt versenyzőnek nagyon jól sikerült a szombat, két szakaszgyőzelmet ő is szerzett délután, és megelőzte csapattársait, Sébastien Ogiert és Mads Ostberget. Osberg szombaton a másodikról a negyedik helyre csúszott vissza, részben a hidraulikus problémák miatt, amik azt okozták, hogy sem a kézifék, sem a központi differenciálmű nem működött megfelelően a Ford Fiestájában. Sajnos a nap végét nem érte meg a norvég, mert egy szikla komoly sérülést okozott az autója felfüggesztésében, ezért kiesett.
A negyedik helyet így Sébastien Ogier örökölte meg, aki 18,4 másodperccel követi Tänakot. Rengeteg problémával küzdött a négyszeres világbajnok: megpördült egy vizes árokban, és nem is érezte kényelmesen magát a rossz vezethetőségnek mondott autóban. Délután az M-Sport változtatott a Ford futóműbeállításain, ami ismét felgyorsította a francia sztárt.
Jari-Matti Latvala és Hayden Paddon fért még be a legjobb hat közé. Előbbi egész nap különböző futóműbeállításokkal kísérletezett a Yaris WRC-ben, utóbbi pedig eltört egy kanyarstabilizátort a Hyundai i20-ban.
Juho Hänninen a másik Toyotával a hetedik, ő szombaton ismét a gyengélkedő motorral küzdött. Kris Meeke az egyetlen állva maradt Citroënnel jelentős időhátrányban újra indulhatott a pénteki borulása után. Két szakaszt megnyert, aztán az utolsó gyorsaságin ismét összetörte a C3 WRC-t, és megint kiállt.
Az állás két nap után:
1 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
2h53m45.7s |
2 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
11.5s |
3 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
26.8s |
4 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
49.9s |
5 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
1m24.6s |
6 |
Hayden Paddon, J.Kennard |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
4m26.7s |
7 |
Juho Hanninen, K.Lindstrom |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
9m34.3s |
8 |
Lorenzo Bertelli, S.Scattolin |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
12m10.0s |
9 |
Dani Sordo, M.Marti |
Hyundai Motorsport |
Hyundai |
13m26.8s |
10 |
Pontus Tidemand, J.Andersson |
Skoda Motorsport |
Skoda |
13m57.5s |