BMW X5
A 2013-as gyártmányú X5-ös crossover tulajdonosa csaknem nyolc éven át vívott jogi harcot a BMW-vel, de megérte, mert a hercehurca után átszámítva 660 millió forint ütötte a markát.
A felperes New York-i szoftvermérnök, Godwin Boateng váltig állította egy amerikai bíróságon folyó perben, hogy a BMW soft-close ajtaja túl veszélyes, mert nincs benne akadályérzékelő, mint az ablakemelőknél. Azt állította, hogy a kasztni és az ajtó között egycentis rés volt, amikor az amúgy finoman és lassan működő ajtó rácsukódott nyolc évvel ezelőtt. Ujjperce leszakadt, az orvosok nem tudták visszavarrni.
A német autógyártó megvizsgálta Boateng autójának ajtaját, és biztonságosnak találta. A BMW ráadásul felhívta a figyelmet arra, hogy a kézikönyv is figyelmeztet arra, hogy az önműködő ajtó csukódásakor körültekintőnek kell lenni, a felperes pedig már gyermekkorában megtanulhatta, hogy nem szabad ujjat vagy egyéb testrészt az ajtó és a kasztni közé tenni.
Az esküdtszéket azonban így sem győzték meg a BMW érvei, bűnösnek mondta ki a német vállalatot, amely most fellebbezést fontolgat.
A BMW a történtek után sem tervez változtatni semmit a lágyan záródó autó kialakításán, de Boateng sem gondolkodik az autó eladásán, sőt remek modellnek tartja az X5-öst.