megállapodás
A két vállalat régóta együttműködik, és számos kutatási projektben ért el eredményeket. Ezen erőfeszítések részeként a MAHLE Powertrain folytatja a rugalmas motorvezérlő egység (ECU) és a Clean Air Power üzemanyag-ellátó rendszereinek együttes használatára vonatkozó lehetőségek feltárását.
Az Egyesült Királyság a világon elsőként vállalta, hogy 2035-ig fokozatosan kivonja a forgalomból a 26 tonna alatti, nem nulla károsanyag-kibocsátású új nehéz tehergépjárműveket, és 2040-ig minden új tehergépjárműnek nulla károsanyag-kibocsátásúnak kell lennie. Ezek a messzemenő jogszabályi követelmények és az agresszív határidők azt jelentik, hogy az ipar nagy érdeklődést mutat a nehéz tehergépjárművek számára olyan motorok kifejlesztése iránt, amelyek hatékonyan tudnak működni nulla szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagokkal..
-Dr. Mike Bassett, a MAHLE Powertrain műszaki igazgatója
A MAHLE Powertrain nagy múltra tekint vissza a belsőégésű motorok fejlesztése terén. A vállalat rugalmas motorvezérlője különösen alkalmas demonstrációs egységek fejlesztésére, valamint alternatív üzemanyagokat vagy új technológiákat alkalmazó kisszériás gyártási alkalmazásokhoz.
Clean Air Power olyan befecskendező technológiát fejleszt, amelynek célja a szén-dioxid-mentes és megújuló üzemanyagok, például a hidrogén vagy a metanol használatának támogatása. A Clean Air Power a nagyobb teljesítményű közlekedési megoldásokra, például teherautó- és busz-, vasúti és hajózási alkalmazásokra összpontosít, és már szállít üzemanyag-befecskendezőket kettős és egy üzemanyaggal működő alkalmazásokhoz, mind utólagos, mind új motorok számára.
A szén-dioxid-mentes belsőégésű motorok megoldást kínálnak a nehezen szén-dioxid-mentesíthető alkalmazásokban, ahol az akkumulátor- és üzemanyagcella-technológia nem biztos, hogy a legmegfelelőbb. Ez a megállapodás lehetőséget teremt számunkra a további együttműködésre, hogy felgyorsítsuk a fejlesztést ezen a fontos és izgalmas területen, segítve a nettó nullára való átállást és a tiszta üzemanyagok elterjedésének útját.
-Dr. Dan Skelton, a Clean Air Power vezérigazgatója
A két vállalat a közelmúltban együttműködött a Royal National Lifeboat Institution (RNLI) számára a nagy teljesítményű tengeri hajók utólagos fenntartható meghajtási megoldásainak fejlesztésében, valamint a dízeleket helyettesítő technológia vizsgálatában a terepjáró és mezőgazdasági ágazatokban.
Cs.A.-Ő.P.
Cikkünk megírását az InterCars támogatta.