Toyota Motor Hungary

Magyarországon még mindig imádjuk a pick-upokat

2017.07.06.

Jóllehet a teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piac az idei év első félévében 13,5 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest, a személyautókat és a kishaszongépjárműveket külön-külön vizsgálva már azt látjuk, hogy míg a személyautók értékesítése 19,2 százalékkal nőtt, addig a kishaszongépjármű eladások 12,4 százalékkal visszaestek január és június között. Szembeöltő ugyanakkor, hogy egyetlenként a kishaszongépjárművek közül a pickup szegmens továbbra is növekedni tudott, méghozzá 6 százalékkal, azaz idehaza a pickupok továbbra is nagy kedvencnek számítanak.

A pickupok töretlen magyarországi népszerűségében szerepet játszanak az adózási előnyök épp úgy, mint az autók praktikus használhatósága, hiszen a kategória vezető modelljei ma már egyesítik a személyautós kényelmet és látványos dizájnt a rendkívüli terepképességekkel, teherbírással, és vonóerővel. Némileg árnyalja ugyan a képet, ha tudjuk, hogy a január és június között Magyarországon regisztrált 1928 pickup 17,4 százaléka, 336 darab re-exportra, azaz külföldi újraértékesítésre került, ez ugyanis valamivel magasabb, mint a 12,9 százalékos piaci átlag, lényegileg azonban ez nem csökkenti a szegmens piaci súlyát ami 21,8 százalék a kishaszongépjárművek között és 3 százalék a teljes piac vetületében.

Más kérdés, hogy ha az adatokat megtisztítjuk az először itthon regisztrált, majd rögtön külföldre újraértékesített darabszámtól annak érdekében, hogy a valós piaci eredményeket megkapjuk, azt látjuk, hogy a Toyota legendás pickupja, a Hilux, rögtön előlép a második helyről az első helyre, a re-exporttal együtt kalkulált 32 százalék helyett egészen elképesztő, 37 százalékos szegmensrészesedéssel.

Ez persze nem meglepő annak ismeretében, hogy a japán gyártó jövőre ötvenedik születésnapját ünneplő modellje a világ kedvenc pickupja: az elmúlt közel öt évtizedben több, mint 18 millió darab talált belőle gazdára világszerte. A világ legkeményebb terepein, Ázsia és Dél-Amerika dzsungeleitől Ausztrália kő- és Afrika homoksivatagain át a Sarkvidékek hó és jégtengereiig bizonyító modell egyébiránt Európa legnépszerűbb pickupja is: az idei év első félévében 21461 darab talált belőle gazdára, amivel messze vezeti a szegmens értékesítéseit a kontinensen.

A Hiluxon egyébiránt jól lemérhető, mennyire felülreprezentált az európai átlaghoz képest a pickup szegmens Magyarországon, azaz mennyire kedveljük idehaza ezeket a személyautóként és igáslónak is beillő munkagépként is helytálló robosztus modelleket. Míg a magyarországi piaci növekedés üteménél eladásait négyszer gyorsabban, 57,1 százalékkal növelő Toyota teljes hazai értékesítése csupán a márka összeurópai eladásainak 1 százalékát teszik ki, addig az idehaza eladott 625 (re-export nélkül 593) Hilux a teljes európai Hilux értékesítések 3 százalékát képviseli.

„A tény, hogy Magyarországon arányaiban háromszor annyi Hilux talál gazdára, mint Európában, egyértelműen jelzi a hazai kishaszongépjármű piac általános visszaesése ellenére is növekvő szegmensben rejlő potenciált.” - fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.  

„Európában minden negyedik pickup vásárló a Hilux mellett dönt, amivel az elnyűhetetlenség szinonimájaként megbízhatóságáról és rendkívüli terepképességeiről elhíresült legendás modell a kontinens legnépszerűbb pickupja. Magyarországon már ma minden harmadik pickup vásárló választja a Hiluxot, célunk azonban, hogy még ennél is nagyobbra növeljük a modell szegmensrészesedését. Erre minden esélyünk meg is van: míg a Hilux eladások 82 százalékát a vállalati flottabeszerezések generálják, 18 százalékot a magánügyfelek visznek el, a szegmens növekedésének tekintélyes részét pedig ők generálják. Azon túl tehát, hogy továbbra is a flottavásárlók egyértelmű választása kívánunk maradni, amit a Hilux terep és rakodóképességei épp úgy alátámasztanak, mint rendkívül alacsony üzemben tartási költségei, a magánvásárlók sikeres megszólítása révén a Hilux még inkább bebiztosíthatja a szegmensben elért kimagasló vezető pozícióját.” – teszi hozzá a szakember.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
A Mercedes Sprinter éppen a pálya közepén állt meg. ..
2025.01.28
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2024-ben az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen....
2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....