Dakar

Magyarországon debütált a Ford csodafegyvere, ami a 2025-ös Dakarra készült

2024.08.13.

A T1+ kategóriás Raptor versenyautó simán nyerte a Hungarian Baja tereprali-versenyt Nani Romával a volánnál.

A Ford a 2024-es Goodwood Festival of Speed rendezvényen mutatta be az új Raptor T1+-t, de az első éles próbára a Hungarian Baja tereprali-versenyen került sor Veszprém környékén, ahol a V8-as motorral hajtott, csővázas versenyautó magabiztos győzelmet aratott Joao Ferreira X-Raid Minije előtt. Magyarország után az októberi Marokkó-ralin lehet majd legközelebb látni az autót, aztán 2025 januárjában a Dakaron, ahol négy is lesz belőle.

A Red Bull-lal és az angol M-Sporttal (a Ford 1997 óta partnere a WRC-ben) együttműködésben fejlesztett és épített, gyári versenyautónak tekinthető Raptor T1+-t a rali-világbajnokság legendája, a 2024-es Dakart még Audival megnyerő, négyszeres Dakar-győztes Carlos Sainz, valamint a kétszeres győztes Nani Roma fogja vezetni a 2025-ös Dakaron. Valamint két másik pilóta, akiket még nem jelentettek be.

Már a júliusban, Goodwoodban tartott világpremier előtt is több mint 10 ezer tesztkilométer került bele a Raptorba, amihez most hétvégén még hozzá jött a Hungarian Baja 410 kilométere. „A legnehezebb körülmények között teszteltünk, amit csak találni tudtunk” – mondta Matt Wilson, a Ford Dakar-csapat menedzsere és az M-Sport igazgatója.

A Raptor három, illetve négy irányban állítható Fox lengéscsillapítókkal és független első és hátsó kettős keresztlengőkaros felfüggesztésekkel rendelkezik, a 17 col átmérőjű, 8,5 col széles alumíniumötvözet felnikre 37 col átmérőjű terepgumik kerültek, a hatalmas kerekek 350 mm-es rugóúton mozognak függőleges irányban, ami a szabályok szerint még legális.

A Raptor T1+-t a Ford Mustang ötliteres Coyote V8-as szívómotorja hajtja, igaz, a versenyautóban egyedi, speciálisan hangolt kipufogórendszerrel és száraz karteres kenéssel látták el. Bár a Ford még nem közölt hivatalos teljesítményadatokat, de tekintve, hogy ugyanez a motor a Mustang Dark Horse-ban 500 lóerőt teljesít, arra számíthatunk, hogy a Raptor T1+ a különböző módosításokkal ezt a teljesítményt simán elérheti.

A terepjáró egy szénszálas karosszériaelemekkel burkolt acél térvázzal rendelkezik, amelyet úgy terveztek, hogy 400 mm-es hasmagasság és 70 fokos megközelítési szög minimum legyen. A stabilitás érdekében a verseny-Raptor 2300 mm széles, a menetkész tömege pedig állítólag 2010 kg.

„A Ford Raptor T1+ a globális off-road elképzeléseink egyik alapköve. Szeretnénk felvenni a versenyt a legjobbakkal, és a világ legkeményebb helyein bizonyítani” – mondta Mark Rushbrook, a Ford Performance globális motorsport-igazgatója, és hozzátette, hogy a fejlesztőcsapat által levont tanulságok alapján hamarosan a közúti Ford Raptorok is „még jobbak lesznek”, amivel az ügyfelek is jól járnak.

További autós tartalmakért kövess minket a Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.09.20
Köszönhetően a Franciaországban gyártott, hatékony akkumulátoraiknak, a új PEUGEOT E-3008 és az E-....
2024.09.20
A Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda (KR NNI) fehérvári osztálya tíz férfit fogott el....
2024.09.20
A sportszedánja hallatlan népszerűsége láttán a Xiaomi úgy döntött, hogy crossoverrel is meglepi a....
2024.09.20
Többletforrást biztosít a kormány a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) számára a röszkei, a tompai és....
2024.09.20
Logisztikai és szállítmányozási kapacitásainak egy részét felajánlotta a Waberer's csoport a....
2024.09.20
Kamion és személyautó ütközött össze Piliscsabán, a 10-es főút belterületi szakaszának 24-es....
2024.09.20
Világcsúcsot állított fel Kína az elektromos autók eladásában: több mint egymillió EV-t adtak el az....
2024.09.20
Baleset történt az M5-ös autópályán, összeütközött egy személyautó és egy kamion Szeged közelében. ..
2024.09.19
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.09.19
Az újonnan forgalomba helyezett tisztán elektromos személygépkocsik száma több mint másfélszeresére....