kamion eb

Magyar résztvevőkkel indul a Kamion-EB

2014.05.21.

Most hétvégén megkezdődik az FIA Kamion Európa-bajnokság, az olaszországi Misanoban rajtolnak el a versenyzők. A magyar OXXO Energy Truck Race Team két pilótája idén is más-más célokkal vág neki a szezonnak.

Major Benedek első évében 10. lett az Európa-bajnokságon, öt futamgyőzelmet ért el, ő lett a világ legfiatalabb kamionversenyzője és futamgyőztese. Mindezt felülmúlni nem lesz könnyű számára, hiszen csak egyféleképpen teheti meg: egy sokkal eredményesebb szezonnal.

Az eredményesség elsősorban a helyezéseket jelentheti, Benedek a legjobb ötben szeretne lenni az év zárásakor, és nagy vágya egy elsőfutamos győzelem. Ez rettentő nehéz lesz, hiszen ha sikerül a mezőny első felében autóznia, ott a dobogóért hatalmas harcok folynak, és akkor a fordított, második rajtnál sem az élről rajtolhat, így fel van adva a lecke a még mindig csak 17 éves pilótának.

Kiss Norbert számára még keményebb szezon következik, hiszen ő idén az Európa-bajnoki címért indul. Azt senki nem vonja kétségbe, még a Truck Race mezőnyéből sem, hogy Norbi a legjobb autóversenyző a Kamion Európa-bajnokságon, de ez nem jelenti azt, hogy félreállnak előle. Sőt, az élmezőny kegyetlenül kihasználta az elmúlt két évben azt a tapasztalatot, amit ők a sok-sok év alatt kamionversenyzésből szereztek, ezért fordulhatott elő, hogy sokszor minket büntettek meg, sok csatából mi jöttünk ki rosszul, de ennek most már vége. 2013-ban Kiss megtanult az élmenők között autózni, megismerte mentalitásukat, vezetésüket, hozzáállásukat, így idén úgy veheti fel ellenük a harcot, hogy nem érheti meglepetés. Tavaly megszerezte csapatunk történelmének első elsőfutamos győzelmét, és további hármat érhetett volna el az utolsó két versenyen, ahol három Pole pozíciót szerzett.

A recept nagyon egyszerű, az időmérőn meg kell szerezni a Pole-t, meg kell nyerni az első futamot, majd a másodikon minél több pontot szerezve épségben kell behozni a kamiont, kimaradva a nagy ütközéssel járó csatákból, hiszen ott egy-egy helyezés már csak 1-1 pontot jelent, és a bajnokság nem azon múlik. Persze mindezt véghezvinni már nem olyan egyszerű, hiszen két legnagyobb riválisa, Hahn és Albacete is pontosan tudja, hogyan kell Eb-t nyerni.

Az OXXO Energy Truck Race Team  történelmének talán legizgalmasabb szezonja következik, két pilótánk számára pedig a legnehezebb, hisz mindketten olyan célokkal vágnak neki az évnek, amit elérni rettentő nehéz lesz, mindent be kell vetni a siker érdekében, és nem csak nekik, de az egész csapatnak 110 százalékot kell nyújtania minden versenyen, minden kifutáskor, a versenyhelyszíneken és itthon a bázison is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.27
A légszennyezettségi mérések szerint a bécsi levegő tisztasága az utóbbi évek legjobb eredményeit....
2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....