Formula Student

Magyar csapat nyerte a gyorsulást

2016.08.08.

Silverstone után itthon is sikeresen szerepelt a BME Formula Racing Team, melynek villanyautója a legjobban gyorsult a gönyűi FS East futamon.

A gönyűi kikötőben rendezett I. Formula Studdent East futam                      A szerző felvételei

Hangulatjelentés

Van valami fantasztikus hangulata a Formula Student futamnak, és már nemcsak a benzingőz miatt, sőt! Az egyre népesebb villanyautós mezőny mindenféle értelemben növelte a feszültséget. Napjainkban ezer csapatban több mint ötvenezer fiatal épít világszerte Formula Student autót, és ahogy a versenyeken is látható, bennük tényleg a lelkesedés tüze ég, hiszen mindenféle térítés nélkül, sőt, olykor saját zsebpénzüket is bedobva, meg persze szabadidejüket feláldozva küzdenek a győzelemért, vagy olykor csak a részvételért. De láthatóan élvezik, erről meg lehetett győződni a gönyűi kikötőben, ahol már nyolcadszor rendeznek futamot. Igazán forró volt a hangulat, és nemcsak a kánikula miatt.

A BME FRT csapaté volt a leggyorsabb villanyautó

A futamok is versenyeznek

Az elmúlt évek nyarain szabadságom legszebb napjait azzal töltöttem, hogy végig izgultam a Formula Student magyarországi futamait. Akkoriban évente egyet rendeztek, idén már két stáb is megpróbálta, próbálja a gönyűi kikötőbe csábítani a mezőnyt. Mert hogy az időpontok természetesen eltérőek, de a helyszín azonos. Szóval ismert terep ez a srácoknak, akik szeretik a helyszínt, és nem csak a szűkebb környezetet, hanem Magyarországot.

A tizenkét országból érkezett csapat nemcsak versenyezni jön., hanem bulizni is, méghozzá hosszabb kirándulással összekötve. A többség egyébként sem először járt nálunk, de vannak, akik csak most szánták rá magukat egy nagyobb országjárásra. A verseny 3+1 napja is jó buli. Túrós tészta és görög dinnye a satu mellett, olykor vicces hangulat, olykor feszültség a depókban és az akkumulátorokban. Röviden így összegezhető az első Formula Student East rendezvény, mely igen komolyra sikeredett, és az utolsó pillanatokra is tartogatott izgalmakat.

A leggyorsabb benzines autóval a Cat Racing rajtolt

Német-német-magyar dobogó

Majdnem teljes volt a hazai részvétel, és rangos külföldi csapatok is megjelentek. A várakozásoknak megfelelően a németek vitték a pálmát, és szoros versenyben a CAT-Racing (Coburg) lett az első, az ugyancsak német és benzines High-Octane Motorsports (Erlangen) a második, az abszolút harmadik helyezett BME Formula Racing Team pedig nem csak a legjobb eredményt elérő villanyautó csapat volt, de a gyorsulásban is verték a mezőnyt, az energiahatékonysági viadalon másodikok lettek. Mint arról már beszámoltunk, Silverstone-ban a BME Formula Racing Team a félszáz villamoshajtású autó között második lett, és abszolút nyolcadik helyen végzett a 107 csapat között. Az egyik szponzor, az AVL munkatársa, Nagy László már legóból is megépítette a budapesti egyetemisták autóját.

A gönyűi FSE futamon a hazaiak közül a kecskeméti Ke-Fo Motorsport 23-ik helyen végzett.

Olykor repült a bólya

Ciao Gönyű, irány Budapest!

Annak ellenére, hogy pechesek voltak a versenyen, jókedvüket nem vesztették az olaszok és szerencsétlen szereplésük után is vidáma válaszoltak az újságírói kérdésekre. Igen, kigyulladt és füstölt versenyautójuk az endurance-on, igen nem minden kaja ízlett nekik, de ha éhes az ember, akkor nem válogat, és egyáltalán nem bánták meg, hogy eljöttek. Sőt, a tervezettnél tovább maradnak, sőt, még ellátogatnak Budapestre, mert sokat hallottak hangulatáról, szépségéről.

A gyorsulás győztese a BME Formula Racing Team                                                                          

Az egykori formulás Kling Sándor és Csütörtöki Tamás ma bírói és versenyigazgató szerepben

És jön a hetedik FSH

Jól vizsgáztak a bírák, akik között ott volt az egykori FRT-s csapakapitány és pilóta, Kling Sándor, aki jelenleg a Red Bull Racing kompozit-mérnöke Milton Kaynesben. Sikeresnek értékelte az első Formula Student East versenyt Csütörtöki Tamás rendezvényigazgató, aki tudta, hogy kemény lecke szerényebb keretből nemzetközi színvonalú versenyt rendezni, de úgy látja, hogy megoldották a feladatot. Az Autószektornak azt is elmondta, hogy jogos a kifogás: nem volt elég magas a teherautó-plató, de megígérte, hogy jövőre komoly lelátót is építenek, így jövőre már a nézők is magasabb szintről követhetik a versenyt.

Ebben a hónapban is benépesül még Gyönyű, ahol az augusztus 20-i hétvégén rendezik az immár hetedik Formula Student Hungary-t.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.13
Csaknem kilencszáz új munkahelyet teremt a Xinzhi kínai autóipari vállalat mintegy ötvenmilliárd....
2025.01.13
Messze nem csak autógyártással foglalkozik a Toyota. Most éppen városfejlesztésbe kezdtek. ..
2025.01.13
A Rába Jármű Kft. hajtásláncokért felelős fejlesztőmérnöke, Fiausch Ádám, tudományos munkájával egy....
2025.01.13
Szép kilátásokkal kecsegtet a jövő az olasz alapítású márkának, hiszen 2026 végéig eladták az....
2025.01.13
A dél-afrikai pilóta előnye azonban nagyon lecsökkent a privát Toyotával versenyző üldözőhöz, Jazid....
2025.01.13
A Ford Magyarország kimagasló üzleti eredménnyel, a hazai management előzetes várakozásait....
2025.01.13
Pályaelektronikai eszközök karbantartása miatt forgalomkorlátozás lesz az M1-M7 autópálya közös....
2025.01.13
Magyarország területén a 2025. január 10-én 0 óra és január 12-én 24 óra közötti időszakban a....
2025.01.13
Negyedik taggal bővült a Toyota Professional kínálata, a Proace család kibővült a legnagyobbal, az....
2025.01.13
A Széchenyi István Egyetem kiemelt szereplője a budapesti Educatio Kiállításnak, hiszen az idei....