Toyota Motor Company
A 2006 óta gyártott FJ Cruiser a Toyota akkori terepjáró-kínálatából (a Land Cruiser Prado terepjárótól kezdve a Tacoma pickupon át a 4Runnerig) származó alkatrészekből épül fel, de a sikerét főleg annak köszönhette, hogy a strapabíró, alvázas technikát múltidéző és vidám megjelenéssel kombinálta.
Ha klasszikus Toyota Land Cruiserekre terelődik a szó, a legtöbbünknek nem az 1951-től 55-ig gyártott első (BJ, FJ), és nem is az 1955-től 1960-ig gyártott második (J20/30), hanem az 1960-tól egészen 1984-ig gyártott harmadik, J40-es Land Cruiser-sorozat ugrik be elsőként, mivel karakteres megjelenésével, elpusztíthatatlanságával és kiváló terepjáró-képességével ez a generáció hagyta a legmélyebb nyomot az autózás történetében. Nem véletlen, hogy az FJ Cruiser külseje ezt a legendás modellt idézi fel, elsősorban a kerek fényszóróinak és a jellegzetes hűtőrácsának köszönhetően.
Az FJ Cruisert 2007 óta, a mai napig árulják a Közel-Keleten, pedig a világ fő piacain már rég befejezték a forgalmazását: az Egyesült Államokból például 2014-ben, Japánból pedig 2017-ben vonták ki. A retró terepjáró elsődleges piaca az előbbi ország volt, ahol közel negyedmillió példány talált gazdára belőle hét év alatt.
Bár hivatalos képeket még nem adott ki a Toyota a most bejelentett limitált búcsúszériáról, azt azért elárulta, hogy mind az ezer példány bézs színű külső fényezést kap majd, amit fekete lökhárítók, hűtőrács, külső tükörházak, kilincsek és pótkerékfedél egészítenek majd ki. Alapáron járnak majd a 17 colos könnyűfém kerekek és az oldalsó fellépő elemek is. Belül számozással ellátott Final Edition plakett hívja majd fel a figyelmet a különleges szériára, a középkonzol díszbetétje és az ülések kárpitozása a külsőhöz hasonlóan bézs árnyalatú lesz. Része lesz a szériafelszereltségnek az első-hátsó parkolóradar, a tolatókamera és a kulcs nélküli rendszer.
Nem igazán változik viszont a műszaki tartalom, a 4,67 méter hosszú szabadidő-mozgatásáért továbbra is a bevált, négyliteres, kettős változó szelepvezérlésű (Dual VVT-i) V6-os szívó benzinmotor felel, ami 270 lóerőt és 380 Nm-t képes továbbítani az ötfokozatú automatikus váltó felé. Viszont a motorhoz egy kis ellenállású Borla Performance kipufogót kapcsolnak, ami nem csak a hangra és a megjelenésre lesz jó hatással, de lehet, hogy pár extra lóerőt is előcsalogat majd a V6-osból. Széria az összkerékmeghajtás, a lejtmenet-vezérlő, az aktív, differenciálzárat imitáló kipörgésgátló (A-TRAC), az emelt Fox futómű, a kikapcsolható menetstabilizáló rendszer (VSC), a lassú tempónál használható, tempomatként működő kúszóvezérlés (Crawl Control), és az elektronikusan vezérelt, zárható hátsó differenciálmű is.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!