McLaren
A McLaren nemrég megerősítette, hogy a limitált szériás W1-es hiperautójának MHP-8 V8-as motorját a márka jövőbeni sorozatgyártású szuperautóiban is használni fogják.
Az eddig használt, ikerturbós 4 literes V8-assal ellentétben - amit a Ricardo tervezett - az új egységen már az alapoktól kezdve a McLaren Automotive dolgozott.
A brit cég pedig az új V8-ast kulcsfontosságúnak tartja a jövője szempontjából. A régebbi motorhoz hasonlóan ezt is egy 90 fokos V-szögű, lapos hajtókar határozza meg, de olyan fejlett technológiákat is tartalmaz, mint az üreges szelepek, az üreges főtengelyek és a plazma bevonattal ellátott hengerek.
Képek forrása: Auto Express
Ezen felül a motort úgy tervezték, hogy még többet nyújtson az érzelmek és a karizma terén is a vezetőjének. Az olyan elemek, mint az egyenlőtlen hosszúságú kipufogócsonkok, és a 9000-es fordulatszám feletti piros vonal célja pedig egyértelműen az, hogy a tulajdonosok még jobban kapcsolódhassanak az autójukhoz.
Az új W1-ben a V8-as önmagában 915 lóerőt és 900 Nm-t produkál - ami egyébként 100 lóerő ás 100 Nm növekedést jelent az előző típushoz képest. Ezt a teljesítményt egy kicsi, azonban erős hibrid rendszer egészíti ki, amely egy 342 lóerős e-motort és egy 1,38 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort tartalmaz. Az összességében kombinált 1234 lóerős teljesítmény pedig egy olyan szám, amely a márka zászlóshajójának számító hiperautójának is megfelel.
A fejlesztés magas költségei pedig indokolttá teszik, hogy ezt a motort a tervezett 399 darab W1-es modellen kívül is használják. Így ez a jövőben feltűnő McLarenekben is megtalálható lesz, valószínűsíthetően konzervatívabb teljesítménymutatókkal.
Ezen modellek között kell lennie a 750S utódjának is, amely még az először 2017-ben bemutatott 720S frissítéseként érkezett a piacra. Az azonban pedig még nem világos, hogy a McLaren alkalmaz-e majd hibrid technológiát ezen a modellen, és ha igen, akkor azt a W1-esből származtatnák, vagy esetleg az Artura-ban található összeállításból, ami egy V6-ost párosít a hibrid rendszerrel.
Mindenesetre, a folyamatosan változó Európai Uniós és az Egyesült Államokbeli szabályozások miatt - a belső égésű motorokat illetően - a McLaren ICE fejlesztőcsapata folyamatosan a maximumon fog pörögni. A fő piacoknak számító Egyesült Államokban és Németországban az új kormányok feltehetőleg kevésbé helyeznek majd nagy hangsúlyt a kibocsátási limitekre, így a brit márka V8-as motorba fektetett pénze hamarosan meg is térülhet.