Lexus

A Lexus Szibériában

2020.04.16.

Lexus ismét húzott egy merészet: a világ egyik legérintetlenebb egyben legzordabb körülményeket kínáló vidékén, Szibériában, a befagyott Bajkál-tó jegén és az azt övező hótengerben tette próbára öntöltő hibrid elektromos luxus SUV-ja, az RX képességeit de az LC szupersportkupé is lehetőséget kapott a fagy fogságába zárt vidéken történő bemutatkozására. Az eredmény? Lenyűgöző, elképesztő felvételek (az orosz drift-bajnok, Nyikita Sikov egészen teljesítményük határáig pörgette a gépeket a jégen), és ami még fontosabb, a bizonyosság: a legkeményebb mínuszok és a tükörjég vagy épp a mély hó sem állja útját a Lexus autóinak.

Szibéria kőkeményre fagyott vizei általában nem számítanak a Lexusok természetes környezetének, ám most mégis lenyűgöző vezetési élményhez biztosítottak helyszínt két nagyon különböző modell: az RX hibrid hajtású luxus-SUV és a V8-as LC kupé irányíthatóságának tesztjéhez. Az izgalmas akció a világ legmélyebb édesvizű taván, a Bajkál-tavon zajlott, ami 1,5 méter vastagon befagyott a mínusz 60 Celsius fokot is elérő hidegben. Amikor a jég ilyen vastagra és keményre hízik, Oroszország közúti közlekedési hatósága szabályos útvonalakat jelöl ki rajta.

Egy ilyen remek próbához remek sofőr is kell, ezért a Lexus leszerződtette Nyikita Sikovot, Oroszország egyik híres drift-bajnokát, aki eddig kétszer szerzett második helyezést az Orosz Drift versenysorozatban, egyszer a Formula Drift Oroszország versenysorozatban, és megnyerte az Auto Exotics Kupát. De bármilyen tapasztalt pilóta is, ő is most vezetett életében először egy Lexust a jégen, ami igencsak másféle élmény, mint amihez a versenypályán már hozzászokott. A világ első “luxus crossovereként” az RX komoly múltra tekinthet vissza, de ez az extrém teszt még a stílusos SUV történetében is új mérföldkőnek számít. Sikov utólag bevallotta: mielőtt a volánhoz ült, voltak kétségei, hogyan teljesít majd a jégen az elektronikus vezérlésű E-Four összkerékhajtási rendszer.

“Kezdetben szkeptikus voltam. Mivel alapbeállításban az RX elsőkerékhajtású, és a hátsó tengelyhez csak akkor jut vonóerő, amikor a szenzorok azt érzékelik, hogy a hátsó kerekek elkezdenek kipörögni vagy megcsúszni. De amikor a jégre értem, azt tapasztaltam, hogy a hátsó tengely nagyon gyorsan bekapcsolódik a hajtásba, úgyhogy a géppel magabiztos erőcsúsztatásokat is meg lehetett csinálni.” – meséli.

Igazából Sikov már az első kerekek tapadását kihasználva is hihetetlenül látványos manővereket hajtott végre az autóval. Miközben 100 km/órás tempóban, egyenes vonalban autózott, a kerekek több mint 180 km/órás sebességgel pörögtek. 464 lóerős, V8-as motorjával az LC egészen más világ, és Sikovot már azelőtt lenyűgözte az autó, hogy a jégre hajtott volna vele.

“Először volt alkalmam kipróbálni ezt a grand tourert, és elképesztő volt. A táborunkba vezető aszfaltúton ráéreztem, mennyire kényelmes a hosszú utakon, ugyanakkor milyen villámgyors, remekül uralható, és hogy milyen tökéletesen beállítható benne a vezető üléshelyzete. Amikor az ember a jégen autózik, azonnal érzi, hogy hátsókerékhajtású gépben ül. Tekintve az autó tömegét és azt, hogy normál gumikat használtunk, nem a gyorsulás volt a legfontosabb, hanem hogy jó vezetési technikával ráérezzünk az LC határaira.”- magyarázza Sikov.

Sikovot lelkesítette a lehetőség, hogy a luxuskupéval a Bajkál jegén csapathatja, amelynek felszínét ráadásul itt-ott porhó borította.

“A tapadás remek volt, majdnem olyan, mintha aszfalton autóztam volna. Volt alkalmam kitapasztalni az autó igazi karakterét, amikor a gumik már 280 km/órával pörögtek. A hátsó kerekek gyönyörű hózuhatagokat vertek fel, ami pont úgy nézett ki, mint driftelés közben a füstfelhők a versenypályán.” – fogalmaz lelkesen a driftbajnok.

A befagyott természetes tavakon történő örömautózás szigorú biztonsági intézkedések közt folyt. Kifogástalan állapotú biztonsági övek, kikapcsolt audiorendszer, reteszelt ajtózárak – és a szakemberek mindvégig gondosan ellenőrizték a jég állapotát, repedések és egyéb jelek után kutatva.

Miközben Sikov vezetett, az autók összes elektronikus irányító és stabilitásvezérlő rendszerét kikapcsolták, hogy a teljesítmény tisztán a jármű képességeit és a pilóta tudását tükrözze.  Szibéria egyébként már önmagában is egyfajta minőségi tesztet jelentett az RX és az LC számára. Az RX 450h bebizonyította, hogy a hibrid elektromos hajtáslánc kifogástalan működésében a kétszámjegyű mínuszok sem jelentenek akadályt, és az E-Four elektromos összkerékhajtás is remekül vizsgázott a rossz minőségű, jeges utakon. Az LC olyan autó, amit inkább egy széljárta tengerparti országúton képzelne el az ember. Kipróbálásához mégis tökéletes helyszín volt egy befagyott tó tükre, hiszen itt a vezető tényleg szabadjára engedheti a gép hihetetlen teljesítményét – anélkül, hogy veszélybe sodorná az autót vagy másokat. Az eseményen készült fotók kellemes ízelítőt adnak a különleges helyszínről, és arról, hogyan bizonyították a Lexusok kimagasló megbízhatóságukat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....