fejlesztések

Lexus: holdfény ezüstben és strukturális kékben is

2021.04.15.

A szín és a forma: ezt a két dolgot veszi észre először az ember, amikor rápillant egy autóra. A modelljeinek legendás megbízhatósága és a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtása mellett az autóinak letisztult, futurisztikus formavilágáról és kifinomult, a legmagasabb minőségi elvárásoknak is megfelelő kézműves kidolgozásáról ismert Lexus pedig éppen ezt az első benyomást szeretné még emlékezetesebbé tenni, ezért nagy erőkkel fejleszti fényezési technikáit és karosszériaszíneinek választékát.

Holdfény ezüst

A világ vezető környezetbarát luxusautógyártójának célja e tekintetben is az egyedi, kizárólag a Lexus modelljeire jellemző festési, felületkezelési minőség megalkotása mély és ragyogó árnyalatokkal, olyanokkal, amelyek nem csak a tekinteteket ragadják meg, de különösen tartósak is. A vadonatúj LS felsőkategóriás csúcslimuzin modell Holdfény Ezüstje új magasságokba emeli ezt a technológiát, amely hosszú évek kutató- és fejlesztőmunkájának, újításainak gyümölcse.

Cosmo ezüst

A Lexus szakemberei régóta keresték az ideális metálfényezést, és e kutatómunka első eredménye 2003-ban jelent meg, a Cosmo Ezüst formájában, elsőként az LS karosszériáján. Minőségével és tiszta, alumíniumos fényhatásaival ez az árnyalat már akkor jelentős fejlődést mutatott a korábbi metálszínekhez képest. A különleges megjelenés kulcsa a festékbe kevert alumíniumrészecskék pontos mérettartása és formája volt: ebből eredt a tökéletesen fémes, mély tónusú hatás. A méretek és formák pontosságán túl a fényvisszaverő részecskék tájolására is külön eljárást dolgozott ki a Lexus, és természetesen maga a festés is több rétegben történt. Mindezt a legtökéletesebb minőségbiztosítással kiegészítve a végeredmény eddig soha nem látott mélységű és ragyogású fényezés lett

A technológiai határokat feszegető Sonic festési technológia

A Lexus áttörő újítása ezen a területen a szonikus festési technológia. A többrétegű fényezésben minden egyes rétegnek megvan a maga szerepe, ami nemcsak a tökéletesebb összhatáshoz járul hozzá, hanem a festés általános minőségi színvonalát is új szintre emeli. A Sonic Titanium és a Sonic Ezüst volt a két első, már ezzel a technológiával készített Lexus fényezés; mindkettő  Nagy-Britanniában került először piacra az IS és a GS modellek kínálatában, 2012-ben. A Lexus mérnökeinek ötéves fejlesztőmunkájával megalkotott új technológiájú festékréteg teljes vastagsága mindössze 12 mikron, amelyben az alumíniumrészecskék minden korábbinál egyenletesebben oszlanak el, és rendezettebben is állnak. A fényhatás egészen egyedülálló, és a festék felvitele is különleges: robotok szórják a karosszériára, de a polírozást kézi munkával végzik a Takumi mesterek. Bár a szonikus technológia a hagyományosnál jóval összetettebb, az így készült fényezés kevesebb hevítéssel és gyorsabban szárad, így környezetkímélőbb is.

Mangán Ragyogás

Az LS ötödik generációjának 2018-as bemutatkozása új mérföldkövet jelentett a szonikus festési eljárásban, hiszen megjelent a különleges és tömör fényű Mangán Ragyogás nevű árnyalat. Sötétszürke alapra felhordott vékony metálfényű réteg borítja a karosszériát, tökéletesen kihangsúlyozva a lemezek domborulatait. A szonikus eljárásban az eredetileg 12 mikronos vastagságú, mica részecskéket tartalmazó réteg a száradás során mindössze 4 mikronosra vékonyodik, amitől fényvisszaverő képessége jelentősen megnő.

Holdfény Ezüst

A 2020-ban az új LS-sel bemutatott új fényezéssel a lehető legtökéletesebb metálhatás elérése volt a cél.

“Először is különös figyelmet fordítottunk az alumíniumrészecskék minőségére, és arra is, ahogyan elhelyezkednek a festékrétegben. Az alurészecskék valójában vékony, gőzölt rétegben kerülnek a festékbe úgy, hogy elrendezésük is speciális. Ennek köszönhető a jellegzetesen mély és fényes ragyogás, amelyen a fény-árnyék hatás is különlegesen érvényesül.” – avat be Varga Zsombor, a Lexus magyarországi kommunikációs vezetője.

Ebben a legújabb fényezésben a rétegvastagság mindössze 1-2 mikron. Felvitele komoly szakértelmet igényel, valamint tökéletes előkészítést, és szintén tökéletes együttműködést a Lexus fényezési szakemberei és a gyártásért felelős csapat tagjai között. A Lexus saját laboratóriumában harmincfős fejlesztőcsapat foglalkozik az új, különleges festési eljárások fejlesztésével. Ez a fejlesztőgárda a Kansai Paint és Nippon Paint szakembereivel is együttműködve tevékenykedik. A két festékgyártó immár több mint 30 éve, a márka alapítása óta a Lexus megbízható partnere. Bár a fejlesztőmunka Japánban folyt, az árnyalatokra és az ízlésvilágra vonatkozó kutatások világméretűek voltak, és a végső színválasztékot az egyes területek és régiók ízléséhez is hozzáigazították. A trendek és az ízlés változásai kétségtelenül fontosak, de a Lexus hisz abban, hogy a szín és a márka imázsa is rendkívül szorosan összetartozik. Ma már többféle Sonic fényezés is kapható, és mindegyikre különleges metálfényhatás jellemző, ami talán még fontosabb is, mint maga az árnyalat.

Strukturális Kék

Strukturális Kék

A Strukturális Kék megalkotásában a Lexus amerikai és japán fejlesztőközpontja, valamint a speciális bevonatok fejlesztésében profi VIAIVI Solutions szakemberei dolgoztak együtt. A hosszas közös fejlesztőmunka eredményeként megszületett többrétegű pigment egy trópusi pillangó, az azúrlepke színét idézi. E rovar szárnyának szerkezete különleges fényinterferenciát teremt. A hagyományos technikával készült kék festékek a beérkező fénynek kevesebb mint 50 százalékát verik vissza a látható kék tartományában. Ez az érték a Strukturális Kék esetében közel 100 százalék. Nem is meglepő, hogy különleges eljárást igényel a felvitele: egy munkanap alatt mindössze két autó készül el. Ilyen színt csak az LC kupé különsorozata, az LC Structural Blue Edition kaphat.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.05.09
A pandémia miatti megszigorított határátlépés miatt most vasárnap is ostromállapotok jellemezték a....
2021.05.09
Fennmaradásunk előfeltétele megőrizni a földkerekség természetes viszonyait, amelyet többek között....
2021.05.09
Gaoy Xia Kínából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2021.05.09
Bármilyen hihetetlen, a 10 napos fokozott közúti ellenőrzés során 17 ezer sofőrt büntettek meg....
2021.05.09
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra kell számítani. ..
2021.05.09
A címvédő és hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte a Forma-1-es....
2021.05.09
2021 első harmadában 42 714 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 9,9....
2021.05.09
"Én találtam fel újra az elektromos autókat, és embert fogok küldeni a Marsra. Komolyan gondoltátok....
2021.05.09
E heti rajzunk készítője Kelemen István, rajzának címe: Gumicsere. ..
2021.05.09
A monori nyomozók állították elő azt a sződi férfit, aki hónapok óta dézsmálta a MÁV jegykiadó....