Roborace
A végleges Roborace nagyon hasonlóan néz ki ahhoz a tanulmányhoz, amit tavaly mutattak be az önvezető versenysorozat szervezői Daniel Simons dizájner tervei alapján. A 975 kilós, 4,8 méter hosszú, 2 méter széles versenyautót 4 darab, összesen 300 kW-os (408 lóerős) villanymotor hajtja, a végsebesség 320 km/h. Az akkumulátor 540 kilowattórás, vagyis több mint hússzor nagyobb teljesítményű, mint a Nissan Leafé.
Az önvezető képesség a kocsi nagyon erős hardverének köszönhető, amely 5 LIDAR szenzorból, 2 radarból, 18 ultrahangos érzékelőből, 2 optikai sebességszenzorból és nem kevesebb mint 6 kamerából áll. A vezérlő számítógépet az Nvidia Drive PX2 processzor hajtja meg, amely másodpercenként 24 billió művelet kiszámítására képes. A számítógép elemzi az autó környezetének mozgását, sőt, valamennyire előre ki is számítja, hogy biztonságos és hatékony nyomvonalat tudjon kijelölni az autó számára.
Eredetileg az volt a terv, hogy a Roborace a Formula-E betétsorozata lesz 2017-től kezdve, de a fejlesztések lassabban haladnak a vártnál. Februárban két prototípus már egyszerre körözött egy versenypályán Buenos Airesben. Az ígéretek szerint idén júniusban már két autó versenyezni fog, de ez még csak az előzetese lesz a teljes sorozatnak, amelyben később 10 csapat 20 önvezető autója vesz majd részt. A kocsik hardvere azonos lesz, de a vezérlő szoftvert a csapatok írják majd.