Hyundai
Az első önállóan fejlesztett modellhez brit mérnököket alkalmaztak, így született meg 1975-ben a Hyundai Pony. ’76-ban már többek között Chile, Argentína, Kolumbia és más országok mellett Európába is megérkezett a Pony. A leglátványosabb sikert talán Kanadában aratta a modell, egy időben konkrétan vezette a személygépkocsi-eladásokat.
Lenézett márka
A sikerek ellenére a márka arról volt ismert, hogy egyszerű, unalmas, de legalább olcsó autókat árul. A 2000-es években kezdődött meg az arculatváltás, egyre többet költöttek az autók fejlesztésére, európai formatervezési és műszaki központ is nyílt, így egyre jobb autókat kezdtek forgalmazni. Jött a Santa Fe, a Tucson, majd az i30, olyan modellek, amiknek újabb verzióit a mai napig forgalmazzák.
Az autók már jók voltak, csak az emberek nem tudtak róla
A Hyundai az utóbbi 15 évben vált igazán elismert márkává Európában, ez pedig nem megy anélkül, hogy az emberek ne ismerjék a modelljeiket. A Hyundai a mai napig kiemelkedik itthon, ami a kínált garanciát illeti: 5 év kilométre korlátozás nélküli garancia jár minden modellre. Önmagában az 5 év nem olyan óriási szám, a kilométer korlátozás hiánya annál nagyobb. Számos márka ajánl például 4 éves garanciát, de ott jellemzően 150.000 kilométer a korlát. Ez világszerte jellemző stratégia volt a Hyundaitól, az Egyesült Államokban például a „10-10” ajánlat hozott nekik számos vásárlót: 10 év, vagy 100.000 mérföld volt a garancia.
Az „N” modellek
Mi is többször teszteltük a Hyundai különböző modelljeinek N verzióit és nem igazán tudtunk rosszat mondani róluk.
Feltűnő külső, versenytársakat megszégyenítő hang a kipufogóból és gyakorlatilag hibátlan belső, különösen ami az N modellek kormányát illeti.
Ráadásul mára Nyugat-Európában, például az Egyesült Királyságban is igen népszerűek mára ezek a modellek, az Autoexpress például az i20N-t választotta a tavalyi év legjobb hot hatch modelljének – nehéz nem egyet érteni.
Újfajta hajtásláncok
A dél-koreaiak hamar az alternatív hajtásláncok éllovasaivá váltak. Manapság egyre többet olvasni üzemanyagcellás autókról, de a mai napig nagyon kevés gyártó kínál ilyet. A Hyundai közel 10 éve, 2013-ban mutatta be az első ilyen modelljét, az ix35 Fuel Cellt.
2016-ban pedig, amikor még egyáltalán nem volt ilyen egyértelmű, hogy az akkumulátoros autóké a jövő, bemutatták a IONIQ-ot, volt, amelyet háromféle részben vagy teljesen elektromos - hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos - hajtáslánccal forgalmaztak.
2021-re a Hyundai Európa egyik meghatározó márkája lett, pedig ezen a kontinensen a legnehezebb befutni. Sokan megpróbáltak, sokan elbuktak. Az Egyesült Királyságban például a Tucson a top 10 legnépszerűbb autó között van, de Németországban is eladtak közel 30.000 darab Kona-t. Utóbbi azért is igazán nagy dolog, mert ezel a Hyundai az egyetlen ázsiai márka, ami befért a top 20-ba Európa legnagyobb piacán.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!