motorgyártás

Lengyelországban gyártják a Toyota vadonatúj 2,0 literes benzinmotorját

2019.09.06.

A Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) Jelcz-Laskowice üzeme megkezdte az új 2,0 literes benzinmotor gyártását. 

Az erőforrás a Toyota Új Globális Platform (TNGA) motorcsalád tagja, és a Toyota Corolla (hatchback és kombi) hibrid változataiban, illetve a hagyományos hajtású RAV4 modellben jelenik majd meg. Röviddel a gyártás megkezdése előtt a vállalat bejelentette, hogy hogy a TMMP másik lengyel üzeme (Walbrzych) 2021-től egy e-CVT sebességváltóval egészíti ki meglévő termékpalettáját. A nemrégiben megvalósult befektetések és a mostani bejelentések világosan jelzik a TMMP Jelcz-Laskowice és Walbrzych üzemeinek fontosságát, amelyek továbbra is a Toyota hagyományos és hibrid hajtásláncok gyártási központjainak számítanak Európában.

Miután a Toyota öntöltő hibrid elektromos meghajtású modelljeinek értékesítése egyre nagyobb arányt részt képvisel  a vállalat összesített európai eladásaiban (2019 első félévében elérve az 52%-ot), a japán autógyártó mind több hibrid hajtáslánc-komponens gyártását helyezi át Európába. A TMMP lengyelországi Jelcz-Laskowice üzemében a héten megkezdődött az új 2,0 literes TNGA benzinmotor gyártása, ami a Toyota Corolla hibrid változatait, illetve a hagyományos technológiájú RAV4 modelleket hajtja majd. A lengyel energiaügyi miniszterhelyettes, Krzysztof Kubóv, a beruházási és fejlesztési miniszterhelyettes, Grzegorza Puda és a Toyota Motor Europe elnöke, Dr. Johan van Zyl részvételével megrendezett ünnepségen hivatalosan is munkába állították a 2,0 literes TNGA motor szerelőszalagját. A mintegy 90 millió eurós befektetéssel létrehozott új gyártósorokat fejlett automatizálás, megnövelt gyártási teljesítmény és tovább tökéletesített ergonómia jellemzi.

A több éven át tartó befektetések céljai

Egység

Helyszín

Gyártás beindítása

1.8 e-CVT

Walbrzych

2018. november

2.0 motor

Jelcz-Laskowice

2019. szeptember

1.5 motor

Jelcz-Laskowice

2020 tavasza

e-CVT

Wałbrzych

2021

“Ma kezdődik meg a 2,0 literes TNGA motor gyártása, amit három évvel ezelőtt jelentettünk be. A Walbrzych üzemben 2018-ben indult el az 1.8 e-CVT gyártása, nemrégiben pedig bejelentettük, hogy 2021-ben egy új e-CVT gyártását tervezzük. A mai nap fontos mérföldkövet jelent, hiszen Lengyelországban, Jelcz-Laskowicében mostantól egy újabb fontos elektromos hajtáslánc-részegység készül. Mindkét itteni üzemünk fontos szerepet játszik a Toyota európai (hagyományos és hibrid) hajtáslánc-stratégiájában; ezt az is világosan jelzi, hogy vállalatunk az évek során több mint egymilliárd eurót fektetett be és 2700 munkahelyet hozott létre Lengyelországban.” – fogalmaz Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnöke.

"Gyárainkat folyamatosan átalakítjuk és felkészítjük a mindig változó piaci trendek alapján, hiszen mind nagyobb az igény a csekély károsanyag-kibocsátású hibrid-elektromos hajtásláncok iránt. Termékeink közt hamarosan megjelennek majd az Európában gyártott és értékesített Toyota-modellek elektromotorjai is. Arra törekszünk, hogy kialakítsuk az alacsony emissziójú hibrid-elektromos technológia európai gyártási központját.” – teszi hozzá Eiji Takeichi, a Toyota Motor Manufacturing Poland elnöke.

A 2.0 literes Dynamic Force TNGA motor

A modern, 2,0 literes, négyhengeres TNGA motor összehangoltan tud működni a hibrid hajtás e-CVT rendszerével, de önállóan is alkalmazható egy hagyományos hajtásláncban. Ez az új Toyota Dynamic Force motor Atkinson-ciklusban működve még alacsonyabb hőmérsékleten is kiváló termikus hatásfokot kínál. Ennek eredményeképpen egy hibrid-elektromos (HEV) jármű kivételesen alacsony NOx-kibocsátással képes működni: 91,6 százalékkal kisebb emisszióval, mint amit az Euro 6 szabvány egy azonos lökettérfogatú benzinmotor számára előír.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....