Hyundai I30
Egyelőre csak ötajtós, ferdehátú karosszériával mutatkozott be a kompakt Hyundai új nemzedéke, de a bemutatón prezentált grafikák alapján a háromajtósra és a kombira sem kell már sokat várni. Sőt, jövőre érkezik az N nevű sportváltozat, amelyet egy kétliteres turbómotor fog hajtani.
A 4340 mm hosszú i30 40 mm-rel hosszabb, 15 mm-rel szélesebb és a 15 mm-rel alacsonyabb elődjénél, a tengelytáv viszont annak ellenére maradt 2650 mm, hogy a padlólemez vadonatúj. A csomagtartó 395 literes, ami 15-tel több az előd értékénél.
Belül a középkonzol tetején egy 8 colos érintőképernyő található, amelynek ikonos elrendezése a tabletekre emlékeztet. A menürendszer magyarul is tud, sőt, az Android Auto és Apple Car Play rendszert is támogatja. Megjelent a vezeték nélküli, indukciós elven működő telefontöltés is.
A hátsó futómű minden motorváltozatban igényes, többlengőkaros rendszerű, a hangolást a Nürburgringen tökéletesítették. A kormányzás 10 százalékkal közvetlenebb a réginél, ami az alacsonyabb súlyponttal együtt hozzájárul a korábbinál sportosabb vezetési élményhez.
A vezetéstámogató rendszerek köre már minden olyan elemet tartalmaz, ami ebben a kategóriában elvárható. Rendelhető adaptív tempomat, gyalogosfelismerős vészfék asszisztens, holttérfigyelő, sávtartó, táblafigyelő és távfény-asszisztens is.
Az alap 1,4-es benzinest leszámítva minden motor turbófeltöltésű, újdonság a 120 lóerős 1,0 literes háromhengeres, és a 140 lóerős 1,4-es, négyhengeres T-GDi erőforrás. Dízelből csak 1,6 literes létezik, abból viszont kérhető 95, 110 és 136 lóerős is. Az erősebb motorokhoz hétfokozatú dupla kuplungos automatikus váltó is kérhető a hatfokozatú kézi helyett.