Latin-Amerika

Latin-Amerika sztárja a Chevrolet Onix

2018.08.29.

A latin-amerikai autópiac 7 százalékkal nőtt 2018 első félévében. Az Egyesült Államok déli határától a Tűzföldig terjedő térségben január elejétől június végéig 2 millió 830 ezer autót értékesítettek. A JATO piackutató cég elemzése szerint Chile, Brazília és Argentína piacai húzták felfelé a régió eladási számait - írja az autocosmos.com szakportál.

A JATO Dynamics piakutató cég által készített első féléves jelentés szerint Latin-Amerikában továbbra is dinamikusan bővül az autópiac. Az idei év első hat hónapjában 2,83 millió járművet értékesítettek, ami 7 százalékos növekedést jelent a 2017-es év azonos időszakához képest (2 millió 640 ezer).

A látványos növekedést a régió három meghatározó országának - Brazília, Chile és Argentína – kiváló performansza magyarázza. Brazíliában 1millió 128 ezer, Chilében 200 ezer, Argentínában pedig 481 ezer gépkocsit értékesítettek, ami országokra lebontva 13,2 százalékos, 19,7 százalékos, illetve 11% növekedést jelent.

A régióban arányosan a legnagyobb bővülést Ecuador produkálta, ahol a 67.700 eladott gépkocsi 56,6% -os piaci növekedést jelentett fél év alatt.



Mexikóban viszont fordított a tendencia. Ott 8,3% -kal csökkent az értékesítés: összesen 683,400 autót adtak el január és július között, ami negatívan hatott a teljes kontinentális piacra. De nem csak ott fordultak vörösbe a statisztikák. Peruban 0,6% -kal, Uruguayban pedig 14,6% -kal esett vissza az értékesítés.

"Az eredmények pozitívak, de a régió gazdaságainak gyorsabban kell növekedniük ahhoz, hogy autópiacuk nagyobb súllyal essen latba. Latin-Amerika továbbra is marginális piac, szemben az iparosodott országokkal " ­– mondja Felipe Munoz, a JATO Dynamics globális elemzője.

A JATO elemzése rámutat: a pozitív tendenciák ellenére az értékesítés még mindig messze elmarad 2013 első félévétől, ami történelmi rekordot hozott a latin-amerikai autópiac számára. Akkor egyedül Brazíliában 1,7 millió autót adtak el az év első hat hónapjában.

A JATO elemzése felhívja a figyelmet, hogy bár Argentína pozitív félévet zárt, a gazdasági előrejelzések nem túl rózsásak. Júniusban az értékesítés 17% -kal esett vissza, előrevetítve, hogy a következő néhány hónap nem lesz könnyű menetelés, elsősorban a kiszámíthatatlan árfolyammozgások és a kormányzat megszorító intézkedései miatt. Ennek ellenére Argentína továbbra is kulcsfontosságú piac marad számos nagy autógyár és exportőr számára.

Ami Chilét illeti, a piackutató cég szerint a peso felértékelődése erős impulzust jelentett vásárlói oldalon, ami magyarázza a mostani történelmi értékesítési rekordokat. Akárcsak az iparosodott országokban, Chilében is a SUV-ok uralták a piacot, 34% -os részesedéssel.

Kolumbia az ötödik legnagyobb piac a régióban, ahol szintén javulóban vannak a piaci várakozások, azok után, hogy az év első 3 hónapjában még negatív volt a trend. Az autópiac stabilizálódott, olyannyira, hogy az előrejelzések szerint 2018 második félévében az eladott kocsik száma elérheti a 250 ezret.

Az elemzés kitér arra is, hogy az összes értékesített gépjármű mintegy 40 százaléka (1,11 millió) a kisautó kategóriából kerül ki. Brazíliában ez az arány 54%, Mexikóban 42%, Argentínában pedig 50%.

A szegmens uralkodó típusa a Chevrolet Onix, amely egyúttal a régió legkedveltebb modellje: 112 ezret értékesítettek belőle fél év alatt. Ezt egy másik kis kompakt, a Ford Ka / Figo követi, csaknem 95 ezer darabbal.

A SUV szegmens áll a második helyen 619 ezer eladott járművel, ami 21% -os növekedést jelent 2017-hez képest. A teljes piaci kínálatot tekintve a legtöbb SUV-ot százalékarányosan Puerto Rico-ban (43%), Chilében (34%) és Argentínában (14%) értékesítették.

A kontinens legnépszerűbb SUV-ja a Nissan Kicks (41.777 darab), amit a Honda HR-V és a Ford Ecosport követ.

Végül ott vannak a pick-upok, 363 ezer autóval és 7% -os növekedéssel. Közülük 58% közepes teherautó. A Toyota Hilux pedig a legelterjedtebb a régióban, közel 60 ezret vettek belőle Latin-Amerikában.

Ami a gyártókat illeti, továbbra is a Renault-Nissan csoport tölti be a vezető szerepet Latin-Amerikában: 17,6% -os részesedéssel rendelkezik a regionális piacon. A második helyen a General Motors, a harmadikon a Volkswagen áll. A márkák közül azonban a Chevrolet vezeti az eladási listákat, köszönhetően kiváló pozíciójának Brazíliában, Ecuadorban és Chilében. A második helyen a Volkswagen, a harmadikon a Nissan áll.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.15
Az élmezőnyben harcolva, erős pontszerzéssel mutatkozott be a Formula-4-es spanyol bajnokság....
2024.05.15
Kevésen múlt a tragédia egy tahó manőver miatt - nagyot mentett a Renault sofőrje. ..
2024.05.15
Immár nemcsak letöltendő börtönbüntetést, hanem vezetői engedélyének akár tíz évre szóló....
2024.05.15
A Honda Európában és Kínában e:Ny1-ként árulja ezt az autót, ezzel elérve, hogy szinte lehetetlen....
2024.05.15
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelent szerdán, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.14
A Tesla részvényárfolyama 45%-kal esett vissza december végétől kezdve egy sor negatív hír és....
2024.05.14
Egy egyedülálló körkörös gazdálkodási kezdeményezés keretében a Toyota házon belül összegyűjtött....
2024.05.14
Évről évre kevesebbet érnek, mutatjuk, hogy miért és hogy mennyivel.   ..
2024.05.14
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) delegációjának németországi látogatása keretében Nagy Márton....
2024.05.14
A rendőrség a 67-es kilométerszelvénynél letereli a forgalmat a Győr felé vezető oldalon - írja a....