Latin-Amerika
A JATO Dynamics piakutató cég által készített első féléves jelentés szerint Latin-Amerikában továbbra is dinamikusan bővül az autópiac. Az idei év első hat hónapjában 2,83 millió járművet értékesítettek, ami 7 százalékos növekedést jelent a 2017-es év azonos időszakához képest (2 millió 640 ezer).
A látványos növekedést a régió három meghatározó országának - Brazília, Chile és Argentína – kiváló performansza magyarázza. Brazíliában 1millió 128 ezer, Chilében 200 ezer, Argentínában pedig 481 ezer gépkocsit értékesítettek, ami országokra lebontva 13,2 százalékos, 19,7 százalékos, illetve 11% növekedést jelent.
A régióban arányosan a legnagyobb bővülést Ecuador produkálta, ahol a 67.700 eladott gépkocsi 56,6% -os piaci növekedést jelentett fél év alatt.
Mexikóban viszont fordított a tendencia. Ott 8,3% -kal csökkent az értékesítés: összesen 683,400 autót adtak el január és július között, ami negatívan hatott a teljes kontinentális piacra. De nem csak ott fordultak vörösbe a statisztikák. Peruban 0,6% -kal, Uruguayban pedig 14,6% -kal esett vissza az értékesítés.
"Az eredmények pozitívak, de a régió gazdaságainak gyorsabban kell növekedniük ahhoz, hogy autópiacuk nagyobb súllyal essen latba. Latin-Amerika továbbra is marginális piac, szemben az iparosodott országokkal " – mondja Felipe Munoz, a JATO Dynamics globális elemzője.
A JATO elemzése rámutat: a pozitív tendenciák ellenére az értékesítés még mindig messze elmarad 2013 első félévétől, ami történelmi rekordot hozott a latin-amerikai autópiac számára. Akkor egyedül Brazíliában 1,7 millió autót adtak el az év első hat hónapjában.
A JATO elemzése felhívja a figyelmet, hogy bár Argentína pozitív félévet zárt, a gazdasági előrejelzések nem túl rózsásak. Júniusban az értékesítés 17% -kal esett vissza, előrevetítve, hogy a következő néhány hónap nem lesz könnyű menetelés, elsősorban a kiszámíthatatlan árfolyammozgások és a kormányzat megszorító intézkedései miatt. Ennek ellenére Argentína továbbra is kulcsfontosságú piac marad számos nagy autógyár és exportőr számára.
Ami Chilét illeti, a piackutató cég szerint a peso felértékelődése erős impulzust jelentett vásárlói oldalon, ami magyarázza a mostani történelmi értékesítési rekordokat. Akárcsak az iparosodott országokban, Chilében is a SUV-ok uralták a piacot, 34% -os részesedéssel.
Kolumbia az ötödik legnagyobb piac a régióban, ahol szintén javulóban vannak a piaci várakozások, azok után, hogy az év első 3 hónapjában még negatív volt a trend. Az autópiac stabilizálódott, olyannyira, hogy az előrejelzések szerint 2018 második félévében az eladott kocsik száma elérheti a 250 ezret.
Az elemzés kitér arra is, hogy az összes értékesített gépjármű mintegy 40 százaléka (1,11 millió) a kisautó kategóriából kerül ki. Brazíliában ez az arány 54%, Mexikóban 42%, Argentínában pedig 50%.
A szegmens uralkodó típusa a Chevrolet Onix, amely egyúttal a régió legkedveltebb modellje: 112 ezret értékesítettek belőle fél év alatt. Ezt egy másik kis kompakt, a Ford Ka / Figo követi, csaknem 95 ezer darabbal.
A SUV szegmens áll a második helyen 619 ezer eladott járművel, ami 21% -os növekedést jelent 2017-hez képest. A teljes piaci kínálatot tekintve a legtöbb SUV-ot százalékarányosan Puerto Rico-ban (43%), Chilében (34%) és Argentínában (14%) értékesítették.
A kontinens legnépszerűbb SUV-ja a Nissan Kicks (41.777 darab), amit a Honda HR-V és a Ford Ecosport követ.
Végül ott vannak a pick-upok, 363 ezer autóval és 7% -os növekedéssel. Közülük 58% közepes teherautó. A Toyota Hilux pedig a legelterjedtebb a régióban, közel 60 ezret vettek belőle Latin-Amerikában.
Ami a gyártókat illeti, továbbra is a Renault-Nissan csoport tölti be a vezető szerepet Latin-Amerikában: 17,6% -os részesedéssel rendelkezik a regionális piacon. A második helyen a General Motors, a harmadikon a Volkswagen áll. A márkák közül azonban a Chevrolet vezeti az eladási listákat, köszönhetően kiváló pozíciójának Brazíliában, Ecuadorban és Chilében. A második helyen a Volkswagen, a harmadikon a Nissan áll.