Toyota Prius
A negyedik generációs Prius formaterve nagyban hasonlít azokra a képekre, amelyek nemrégiben kiszivárogtak; az autó formaterve nem sokban változott és a típus felismerhetően Prius maradt – de a karosszérián visszaköszönnek a márka friss ismertetőjegyei, valamint a hidrogénes Mirai formajegyei.
Az új Prius nem a mostani generáció továbbfejlesztett platformjára, hanem vadonatúj alapokra épül. A fejlesztés során különös hangsúlyt kapott a vezetési élmény, illetve a vezethetőség javítása, sokan ugyanis unalmas autónak titulálták a Priust – nem is feltétlen igaztalanul.
Alacsonyabb a súlypont, ezt a hajtáslánc és az akkucsomag alacsonyabbra helyezésével érték el a tervezők, ami állítólag jobb kényelmet és élvezetesebb vezethetőséget ígér. A hajtásláncról még keveset tudni, várhatóan 10 százalékkal lesz takarékosabb az autó. A gyári vegyes fogyasztás a rendelkezésekre álló információk alapján 3,5 l/100 km-re várható.
Továbbra is egy benzin- és egy villanymotor gondoskodik a hajtásról, s valószínű, hogy az eddig 136 lóerős rendszer-teljesítményű hajtáslánc is erősödik valamivel és javulnak a menetteljesítmények. Javul a biztonság is, lesz például a sávelhagyásra és ütközésre figyelmeztető, a radaros tempomat, az automata távfény, vagy a táblafelismerő.
Japánban már idén kapható lesz az új Prius, nekünk gyaníthatóan 2016-ig várni kell a teljesen áttervezett hibridmodellre.