közlekedés
A Honda bejelentette, hogy elkezdi egy új vezetéstámogató rendszer tesztelését Utsunomiya városban, Japánban. A rendszernek több előnye is van: egyrészt csökkenti a balesetveszélyt, és a kocsik fogyasztását, másrészt az utak áteresztő képességét is növeli azáltal, hogy folyamatosabbá teszi a haladást.
A városban öt főutat és a hozzá tartozó kereszteződéseket szereltek fel azzal az a rendszerrel, amely infravörös jeladókkal közli az autóval a következő közlekedési lámpák időzítését. A rendszer természetesen figyelembe veszi az autó pillanatnyi sebességét és helyzetét is, és ezeket kielemezve ad tanácsot a vezetőnek.
Amikor a vezető megközelíti a kereszteződést, a rendszer megmondja neki, hogy milyen sebességgel haladva érheti el a zöld jelzést. Ha ez lehetetlen a legális sebességhatásokon belül, akkor a rendszer azt mondja meg, hogy mikor érdemes levennie a lábát a gázról. A pirosnál állva még azt is elárulja, hogy hány másodperc múlva vált zöldre a jelzés.
A Honda áprilisban kezdi a rendszer tesztelését, egyelőre 100 autóval. Arra számítanak, hogy egy évnyi adatgyűjtés elég lesz ahhoz, hogy kiderüljön, mennyire segít a rendszer a vezetőnek, és hogy mennyi üzemanyagot lehet vele megspórolni.