hegyi verseny
Sant'Agata Bolognese/Colorado Springs
Nem sokkal az augusztus közepére tervezett debütálása előtt az új Lamborghini Urus[1] új rekordot döntött a sorozatgyártású SUV-kategóriában a Pikes Peak International Hill Climb útvonalán. A híres hegyi versenyre a közelmúltban már századik alkalommal került sor.
Fotók: Lamborghini
Az Urust a hegyiverseny-bajnok és a Pirelli tesztpilótára, Simone Faggiolira bízták. Ő a 2018-as Race to the Clouds rekordjának tulajdonosa a hátsókerék-hajtású járművek Pikes Peaken, Colorado államban rendezett versenyén.
A fennálló rekord elleni támadás ugyanazon a pályán történt, mint a verseny, amelyet erre az alkalomra lezártak a forgalom elől. Faggioli 2862 méteres tengerszint feletti magasságban indult, és megküzdött a 156 kanyarral, amelyek 20 kilométeres magasságban kanyarognak fel a hegyre. Ennek során 1439 méter magasságot teljesített átlagosan hét százalékos meredekséggel, és 10:32.064 perc után szelte át a célvonalat 4302 méteres magasságban.
Mivel az új Urus hivatalosan még nem mutatkozott be, a tényleges versenyen nem indult, de idejét a Pikes Peak International Hill Climb hivatalos időmérői rögzítették. Megdöntötte a Bentley Bentayga korábbi rekordját, 10:49.902 percet, amelyet 2018-ban ért el.
„Az a döntésünk, hogy vállaljuk a kihívást a Pikes Peaken, tökéletesen illeszkedik a Lamborghini mottójához: „Várd a váratlant”. Ez a rövidesen bemutatásra kerülő új Urus kiemelkedő teljesítményét mutatja be” – magyarázza Rouven Mohr, az Automobili Lamborghini műszaki vezérigazgató-helyettese.
A Pikes Peak International Hill Climb a világ leghíresebb hegyi versenye, és rendkívül nagy kihívást jelent a jármű számára: az útvonal jellege és a számos domborulat próbára teszi az alváz egyensúlyát, míg a jelentős magasságkülönbség megterheli a járművet. Az időjárási körülmények is nagyon gyorsan változhatnak a rajt és a cél között.”
A szabványos V8-as biturbó motorral szerelt Urus a Pikes Peak International Hill Climb biztonsági előírásainak megfelelően módosult: a belső teret bukóketreccel, a standard üléseket hatpontos biztonsági versenyülésre cserélték. Továbbá tűzoltó rendszert szereltek fel.
A gumiabroncsok (elöl 285/40 R22-es, hátul 325/35 R22-es méretű) a Pirelli P Zero Trofeo R továbbfejlesztett abroncsai. A Lamborghinivel együttműködve fejlesztették ki. Ennek az együttműködésnek az eredménye egy még sokoldalúbb abroncs, amely a legjobb teljesítményt nyújtja száraz aszfalton, magas környezeti hőmérsékleten, valamint nedves felületen, hidegebb hőmérsékleten.
[1] A járművet még nem kínálják eladásra, ezért nem vonatkozik rá az 1999/94/EK irányelv. A fogyasztási és emissziós adatok vizsgálata folyamatban van.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!