hegyi verseny

A Lamborghini Urus SUV rekordot döntött a Pikes Peaken

2022.08.17.

A szuper SUV új modellje 20 kilométert és 156 kanyart tett meg 10:32.064 alatt – írja a Lamborghini német tulajdonban levő olasz sportautó gyártó a honlapján.

 

Sant'Agata Bolognese/Colorado Springs

Nem sokkal az augusztus közepére tervezett debütálása előtt az új Lamborghini Urus[1] új rekordot döntött a sorozatgyártású SUV-kategóriában a Pikes Peak International Hill Climb útvonalán. A híres hegyi versenyre a közelmúltban már századik alkalommal került sor.

Fotók: Lamborghini

Az Urust a hegyiverseny-bajnok és a Pirelli tesztpilótára, Simone Faggiolira bízták. Ő a 2018-as Race to the Clouds rekordjának tulajdonosa a hátsókerék-hajtású járművek Pikes Peaken, Colorado államban rendezett versenyén.

A fennálló rekord elleni támadás ugyanazon a pályán történt, mint a verseny, amelyet erre az alkalomra lezártak a forgalom elől. Faggioli 2862 méteres tengerszint feletti magasságban indult, és megküzdött a 156 kanyarral, amelyek 20 kilométeres magasságban kanyarognak fel a hegyre. Ennek során 1439 méter magasságot teljesített átlagosan hét százalékos meredekséggel, és 10:32.064 perc után szelte át a célvonalat 4302 méteres magasságban.

Mivel az új Urus hivatalosan még nem mutatkozott be, a tényleges versenyen nem indult, de idejét a Pikes Peak International Hill Climb hivatalos időmérői rögzítették. Megdöntötte a Bentley Bentayga korábbi rekordját, 10:49.902 percet, amelyet 2018-ban ért el.

„Az a döntésünk, hogy vállaljuk a kihívást a Pikes Peaken, tökéletesen illeszkedik a Lamborghini mottójához: „Várd a váratlant”. Ez a rövidesen bemutatásra kerülő új Urus kiemelkedő teljesítményét mutatja be” – magyarázza Rouven Mohr, az Automobili Lamborghini műszaki vezérigazgató-helyettese.

A Pikes Peak International Hill Climb a világ leghíresebb hegyi versenye, és rendkívül nagy kihívást jelent a jármű számára: az útvonal jellege és a számos domborulat próbára teszi az alváz egyensúlyát, míg a jelentős magasságkülönbség megterheli a járművet. Az időjárási körülmények is nagyon gyorsan változhatnak a rajt és a cél között.”

A szabványos V8-as biturbó motorral szerelt Urus a Pikes Peak International Hill Climb biztonsági előírásainak megfelelően módosult: a belső teret bukóketreccel, a standard üléseket hatpontos biztonsági versenyülésre cserélték. Továbbá tűzoltó rendszert szereltek fel.

A gumiabroncsok (elöl 285/40 R22-es, hátul 325/35 R22-es méretű) a Pirelli P Zero Trofeo R továbbfejlesztett abroncsai. A Lamborghinivel együttműködve fejlesztették ki. Ennek az együttműködésnek az eredménye egy még sokoldalúbb abroncs, amely a legjobb teljesítményt nyújtja száraz aszfalton, magas környezeti hőmérsékleten, valamint nedves felületen, hidegebb hőmérsékleten.

[1] A járművet még nem kínálják eladásra, ezért nem vonatkozik rá az 1999/94/EK irányelv. A fogyasztási és emissziós adatok vizsgálata folyamatban van.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Egy Daewoo Matizhoz kötöztek egy felismerhetetlen roncsot a 3-as főúton. ..
2024.04.20
A közlekedésbiztonsági feladatokban legügyesebb család idén is egy új Skodával mehet haza. ..
2024.04.20
10 éves Grand Cherokee 6 millióért, amire még locsolni kellene egy kis pénzt ..
2024.04.20
A központi járási ügyészség közvetítői eljárás céljából felfüggesztette az eljárást azzal a....
2024.04.20
Az Energiaügyi Minisztérium közleménye szerint márciusban 80 százalékkal nőtt az értékesítés 2023-....
2024.04.20
A TCR World Tour egyetlen magyar versenyzője az első helyről indulhat a szombati első futamon....
2024.04.20
A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője volt a leggyorsabb a ....
2024.04.20
Rendkívül izgalmasan alakul a rali-vb szezon második aszfaltos versenye, ugyanis még Ogier is....
2024.04.20
Megközelítette az 1500-at a hazánkban a tavaly eladott kínai autók száma és ebbe nem számoltuk bele....
2024.04.20
Azt gondolta, jó ötlet felmászni a méregdrága szupersportkocsira. ..