Continental

Küszöbön a Continental urea érzékelője a tisztább dízelmotorokért

2016.03.26.

A kipufogógáz utókezelésnek különösen fontos szerepe van a motorgépjárművek kibocsátásának további csökkentésében. A CO2 kibocsátás csökkentése mellett a káros nitrogén-oxid emisszió szintjének minimalizálása jelenti az egyik legnagyobb kihívást az autóipar számára. A Continental is éppen ezért dolgozik a szelektív katalitikus redukció (SCR) technológia továbbfejlesztésén már 2011 óta. Az autóipari beszállító elsőként indítja el az urea-érzékelő gyártását. Az érzékelő hozzájárul az SCR rendszer optimalizálásához, és dokumentálja a hatékonyságát. Emellett képes mérni a tartályban lévő urea oldat minőségét, szintjét és hőmérsékletét. Az előrejelzések alapján számos autógyártó kívánja majd beépíteni ezt az érzékelőt.

Számos dízel autóval működő személyautó és haszonjármű már rendelkezik SCR rendszerrel. Az erre a célra készített vizes urea oldat („AdBlue” vagy urea oldat) reakcióba lép a motor által kibocsátott nitrogén-oxiddal, és kémiailag átalakítja („csökkenti”) a nitrogén-oxidot nitrogénné (N2) és vízzé. A folyamat hatékonyságát nagymértékben befolyásolja a befecskendezendő urea mértékének pontos meghatározása, amely ebből kifolyólag az urea-koncentráció szintjének mérését is szükségessé teszi. Az urea-érzékelőt vagy a tartályba, vagy a befecskendező egységbe szükséges hegeszteni.

 „Az urea-érzékelő technológia támogatja az SCR rendszert. Először is, az érzékelő által szolgáltatott adat határozza meg a pillanatnyi motorterhelésnek megfelelően befecskendezendő urea mértékét. Másodszor pedig ez alapján végzi el a rendszer a kipufogógáz utókezeléséhez szükséges elemzéseket. Mindemellett, az érzékelő figyeli az urea telítettségi szintjét is a tartályban, és időben jelzi a sofőrnek, ha az AdBlue készítményt utána kell tölteni” – mondta el Keszte Róbert, a Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. Mivel a hatékony SCR rendszer kulcsfontosságú a közelgő Euro 6c kibocsátási törvény szempontjából, az urea érzékelő integrálásával a sofőrök bizalma is növelhető a jármű kipufogógáz utókezelésének funkciója iránt.

Az innovatív érzékelő képes minden, az urea méréshez szükséges adatot biztosítani. „Ez a továbbfejlesztett SCR vezérlő biztosítja, hogy az urea mérésekor a rendszer nem tervezi alul vagy felül a minőség szempontjából legmegfelelőbb mennyiséget” – magyarázza Keszte Róbert. „Ha a befecskendezendő urea mértékét az érzékelő által továbbított jelek alapján határozza meg a rendszer, sokkal kisebb az esélye annak, hogy akár NOx vagy ammónia jusson át az SCR katalizátoron keresztül.”

Az urea érzékelő kutatás-fejlesztése Nurembergben (Németország), illetve a 2014-ben megnyitott, ostravai (Csehország) új kompetencia-központban történik. Az alkatrészt pedig a Frenstat-ban (Csehország) lévő üzemben gyártják.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este....
2024.04.26
Izgalmas, sokoldalú és attraktív szakma, melynek minősége és tudásszintje rohamosan nő. ..
2024.04.26
Elődjeik sikereire alapozva érkezik meg az új CUPRA Formentor és az új CUPRA Leon. ..
2024.04.26
Látványosan megcsillogtatja különleges képességeit legújabb reklámfilmjében a Toyota GR Corolla. A....
2024.04.26
Mutatjuk, hol milyen óriási a bérszakadék.   ..
2024.04.26
A Peugeot immár tizenegyedik alkalommal nyerte el a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat.....
2024.04.26
A Datahouse adatai szerint 2023-ban 128 ezer 469 új személygépkocsit és kishaszonjárművet helyeztek....
2024.04.26
- A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8....
2024.04.26
- Akkor és Most Jármű Expo néven rendeznek a hétvégén a régmúlt, illetve a jelen két- és négykerekű....
2024.04.26
Nico Hülkenberg, a Haas Forma-1-es csapatának német pilótája jövőre a Saubernél, majd annak....