helikopter
A Szovjetunióban működő gyárban 1970-ben készült el a helikopter, amely több, mint 7000 órát töltött a levegőben és több mint 51 ezer felszállást hajtott végre meglehetősen hosszú pályafutása során - olvasható a közleményben. Mint írják, a HA-MMG lajstromjelű Kamov 26-os helikopter 2015 októberében repült utoljára. A gép a Héja Air-től érkezett az Aeroparkba, így mostantól már a mezőgazdasági repülés kulisszatitkaiból is ízelítőt kaphatnak a ferihegyi repülőmúzeum látogatói. A kukacbombázónak is becézett helikoptert a múzeumot üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ saját forrásból vásárolta meg.
A közlemény felidézi, hogy a multifunkciós Kamov 26-osok fejlesztése az 1960-as évek közepén indult a Szovjetunióban, de a koaxiális rotorelrendezéssel Nyikoláj Ilijics Kamov már az 1940-es években foglalkozott. Az 1950-es években merült fel az igény új, jellemzően polgári célú, a mezőgazdaságban is jól használható helikopterek tervezésére és megépítésére. Ezeket a gépeket az elmúlt évtizedekben 15 országban használták és használják ma is. A típus sorozatgyártása 1968-tól 1978-ig tartott, ezalatt több mint 800 példány készült. Magyarországon a Néphadsereg, a rendőrség egyaránt üzemeltette, a mezőgazdasági feladatokat ellátó MÉM Repülőgépes Szolgálat pedig közel 100 Kamov helikopterrel rendelkezett. A hazai mezőgazdaságban, a TSZ-eket kiszolgáló, az óriási táblák permetezését ellátó helikopterek az 1960-as évek végén kezdtek megjelenni.
A gép számos rendszere működőképes, a helikopter meghatározó szereplője lesz a múzeum nyári rendezvényeinek, amikor a kiállítóhely szakemberei rendszeresen életre keltik a történelmi pilótafülkéket - emlékeztet a közlemény.
A helikopter üres tömege nagyjából 2 tonna, maximális felszállótömege pedig 3,2 tonna. A rotor átmérője 13 méter. Gazdaságos utazósebessége 120-140 km/óra között változik, hatótávolsága pedig 460 km környékén van. A gép számos rendszere működőképes, a helikopter meghatározó szereplője lesz a múzeum nyári rendezvényeinek, amikor a kiállítóhely szakemberei rendszeresen életre keltik a történelmi pilótafülkéket.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!