WRC

Kris Meeke nyerte a Katalán-ralit

2017.10.08.

A Citroën észak-ír versenyzője megtartotta a vezetést és végül simán győzött, de még nála is boldogabb lehet a másodikként végző Sébastien Ogier, aki szinte már zsebben érezheti az újabb világbajnoki címét, akárcsak csapata, az M-Sport.

Kris Meeke 28 másodperces előnnyel nyerte a Katalán-ralit Sébastien Ogier előtt. A belfasti versenyző ezzel csattanós választ adott a kétkedőknek, és talán csapatfőnökének, Yves Mattonnak is, aki nemrég még annyira nem bízott benne az idén előfordult sorozatos vezetői hibák miatt, hogy a lengyelországi versenyre el sem vitte. Meeke vasárnap is elemében volt, a hatból öt gyorsaságit nyert meg a Citroën C3 WRC-vel, ezzel is jelezve, hogy a francia versenyautó ezen a borításon érzi igazán otthon magát.

„Nem az a fontos, hogy hányszor bukik el az ember, hanem az, hogy hányszor tud utána felállni” – nyilatkozta a befutó után Meeke, aki mellett ott volt a felesége és két kislánya is. „Ez egy különleges győzelem. Emlékszem, húsz éve eljöttem ide, hogy láthassam Colin McRae-t egy Subaruval versenyezni. akkoriban nem is álmodtam róla, hogy egyszer én is raliautót fogok vezetni ezen a helyen”- folytatta.

„Ez egy rendkívül jól sikerült hétvége volt számomra. Az utolsó győzelmünk, a Mexikó-rali óta sok kemény pillanaton mentünk át, de mindig összeszedtük magunkat, és dolgoztunk tovább, keményen. Mindig is tudtuk, hogy az autó fantasztikus aszfalton, azt hiszem, ezt ma is bebizonyítottuk. Ez a győzelem megmutatja, hogy milyen minőségi munka zajlik a csapatunknál, és önbizalmat is meríthetünk belőle a szezon hátralévő részére” – fejezte be Meeke a vasárnapi power stage után, ahol másodikként négy bónusz pontot is gyűjtött.

A katalán versenyen másodikként végző Sébastien Ogier tovább növelte előnyét a bajnokságban, így szinte már biztos, hogy nem vehetik el tőle az ötödik világbajnoki címét. A bajnokságban a legnagyobb kihívója, Thierry Neuville ugyanis vasárnap reggel kiesett, mert kitört a Hyundai i20 WRC-je első futóműve. Kísértetiesen hasonló probléma miatt esett ki szombatot a két másik Hyundai-pilóta is, ami arra utalhat, hogy a kocsi első futóműve elég sérülékeny konstrukció. Persze Neuville nem találta volna el a követ a kanyar belső oldalán, ha nem érkezik túl gyorsan a kanyarba, és nem kényszerül mély levágásra. Tudatosan vállalt sok kockázatot, mivel szombaton több probléma miatt sok időt vesztett.

A harmadik helyen végző Ott Tanak megszorongatta csapattársát, Ogiert, de a kényszerűségből használt murvás váltó miatt aszfalton hátrányban volt vele szemben, végül így is csak 5 másodperccel maradt el tőle. A két dobogós hely azt jelenti az M-Sportnak, hogy a következő versenyen, a Brit-ralin elég csak célba érnie a két pilótájuknak, és akkor már biztosan megszerzik az áhított konstruktőri bajnoki címet.

A toyotás Juho Hänninen idei egyik legjobb eredményét érte el az összetett negyedik hellyel, ezzel is jelzett Tommi Mäkinen csapatfőnöknek, hogy talán nem kéne év végén elbocsátania. Pláne, hogy ezúttal mindkét csapattársa kiesett: Jari-Matti Latvala már pénteken kiszállt a versenyből egy rejtélyes műszaki hiba miatt, az aszfalton még gyakorlatlan Esapekka Lappi pedig egy korlátnak ütközött vasárnap.

A privát Forddal versenyző Mads Østberg pénteken még vezetett is, de vasárnap meg kellett elégednie az ötödik hellyel, ami remek annak tükrében, hogy először vezette idén az autót aszfalton. Mögötte Stéphane Lefebvre végzett a második számú Citroën C3-assal, a fiatal franciát hidraulikai problémák hátráltatták vasárnap. A hetedik helyen Elfyn Evans futott be a privát, DMACK-színekben pompázó Forddal. Többre is képes lett volna a brit versenyző, csak a hajtott kerekek tapadásával küszködött kigyorsításokkor, ami összefüggésben lehet azzal, hogy ő a mezőny többi részétől eltérően nem Michelin-gumikat használ, hanem a főszponzora termékeit.

Végeredmény:

1

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

3h01m21.1s

-

2

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport World Rally Team

Ford

3h01m49.1s

28.0s

3

Ott Tanak, M.Jarveoja

M-Sport World Rally Team

Ford

3h01m54.1s

33.0s

4

Juho Hanninen, K.Lindstrom

Toyota Gazoo Racing WRC

Toyota

3h02m15.2s

54.1s

5

Mads Ostberg, T.Eriksen

M-Sport World Rally Team

Ford

3h03m47.3s

2m26.2s

6

Stephane Lefebvre, G.Moreau

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

3h04m04.1s

2m43.0s

7

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport World Rally Team

Ford

3h05m58.5s

4m37.4s

8

Teemu Suninen, M.Markkula

M-Sport World Rally Team

Ford

3h09m43.8s

8m22.7s

9

Jan Kopecky, P.Dresler

Skoda Motorsport II

Skoda

3h10m15.6s

8m54.5s

10

Ole-Christian Veiby, S.R.Skjaermoen

Printsport

Skoda

3h10m25.9s

9m04.8s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....