WRC
Kris Meeke 28 másodperces előnnyel nyerte a Katalán-ralit Sébastien Ogier előtt. A belfasti versenyző ezzel csattanós választ adott a kétkedőknek, és talán csapatfőnökének, Yves Mattonnak is, aki nemrég még annyira nem bízott benne az idén előfordult sorozatos vezetői hibák miatt, hogy a lengyelországi versenyre el sem vitte. Meeke vasárnap is elemében volt, a hatból öt gyorsaságit nyert meg a Citroën C3 WRC-vel, ezzel is jelezve, hogy a francia versenyautó ezen a borításon érzi igazán otthon magát.
„Nem az a fontos, hogy hányszor bukik el az ember, hanem az, hogy hányszor tud utána felállni” – nyilatkozta a befutó után Meeke, aki mellett ott volt a felesége és két kislánya is. „Ez egy különleges győzelem. Emlékszem, húsz éve eljöttem ide, hogy láthassam Colin McRae-t egy Subaruval versenyezni. akkoriban nem is álmodtam róla, hogy egyszer én is raliautót fogok vezetni ezen a helyen”- folytatta.
„Ez egy rendkívül jól sikerült hétvége volt számomra. Az utolsó győzelmünk, a Mexikó-rali óta sok kemény pillanaton mentünk át, de mindig összeszedtük magunkat, és dolgoztunk tovább, keményen. Mindig is tudtuk, hogy az autó fantasztikus aszfalton, azt hiszem, ezt ma is bebizonyítottuk. Ez a győzelem megmutatja, hogy milyen minőségi munka zajlik a csapatunknál, és önbizalmat is meríthetünk belőle a szezon hátralévő részére” – fejezte be Meeke a vasárnapi power stage után, ahol másodikként négy bónusz pontot is gyűjtött.
A katalán versenyen másodikként végző Sébastien Ogier tovább növelte előnyét a bajnokságban, így szinte már biztos, hogy nem vehetik el tőle az ötödik világbajnoki címét. A bajnokságban a legnagyobb kihívója, Thierry Neuville ugyanis vasárnap reggel kiesett, mert kitört a Hyundai i20 WRC-je első futóműve. Kísértetiesen hasonló probléma miatt esett ki szombatot a két másik Hyundai-pilóta is, ami arra utalhat, hogy a kocsi első futóműve elég sérülékeny konstrukció. Persze Neuville nem találta volna el a követ a kanyar belső oldalán, ha nem érkezik túl gyorsan a kanyarba, és nem kényszerül mély levágásra. Tudatosan vállalt sok kockázatot, mivel szombaton több probléma miatt sok időt vesztett.
A harmadik helyen végző Ott Tanak megszorongatta csapattársát, Ogiert, de a kényszerűségből használt murvás váltó miatt aszfalton hátrányban volt vele szemben, végül így is csak 5 másodperccel maradt el tőle. A két dobogós hely azt jelenti az M-Sportnak, hogy a következő versenyen, a Brit-ralin elég csak célba érnie a két pilótájuknak, és akkor már biztosan megszerzik az áhított konstruktőri bajnoki címet.
A toyotás Juho Hänninen idei egyik legjobb eredményét érte el az összetett negyedik hellyel, ezzel is jelzett Tommi Mäkinen csapatfőnöknek, hogy talán nem kéne év végén elbocsátania. Pláne, hogy ezúttal mindkét csapattársa kiesett: Jari-Matti Latvala már pénteken kiszállt a versenyből egy rejtélyes műszaki hiba miatt, az aszfalton még gyakorlatlan Esapekka Lappi pedig egy korlátnak ütközött vasárnap.
A privát Forddal versenyző Mads Østberg pénteken még vezetett is, de vasárnap meg kellett elégednie az ötödik hellyel, ami remek annak tükrében, hogy először vezette idén az autót aszfalton. Mögötte Stéphane Lefebvre végzett a második számú Citroën C3-assal, a fiatal franciát hidraulikai problémák hátráltatták vasárnap. A hetedik helyen Elfyn Evans futott be a privát, DMACK-színekben pompázó Forddal. Többre is képes lett volna a brit versenyző, csak a hajtott kerekek tapadásával küszködött kigyorsításokkor, ami összefüggésben lehet azzal, hogy ő a mezőny többi részétől eltérően nem Michelin-gumikat használ, hanem a főszponzora termékeit.
Végeredmény:
1 |
Kris Meeke, P.Nagle |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
3h01m21.1s |
- |
2 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3h01m49.1s |
28.0s |
3 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3h01m54.1s |
33.0s |
4 |
Juho Hanninen, K.Lindstrom |
Toyota Gazoo Racing WRC |
Toyota |
3h02m15.2s |
54.1s |
5 |
Mads Ostberg, T.Eriksen |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3h03m47.3s |
2m26.2s |
6 |
Stephane Lefebvre, G.Moreau |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
3h04m04.1s |
2m43.0s |
7 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3h05m58.5s |
4m37.4s |
8 |
Teemu Suninen, M.Markkula |
M-Sport World Rally Team |
Ford |
3h09m43.8s |
8m22.7s |
9 |
Jan Kopecky, P.Dresler |
Skoda Motorsport II |
Skoda |
3h10m15.6s |
8m54.5s |
10 |
Ole-Christian Veiby, S.R.Skjaermoen |
Printsport |
Skoda |
3h10m25.9s |
9m04.8s |