Hyundai I30
Az i30 N fejlesztésekor célunk az volt, hogy megdobogtassa a vezető szívét, amikor a volán mögé ül. A Hyundai a vezetési élményt méri elsősorban: a sofőr percenkénti szívverése (BPM) számít, utána jön csak a percenkénti fordulatszám (RPM) és más műszaki paraméterek. A világ legkeményebb tartóssági tesztjén, az ADAC 24 órás versenyén a Nürburgringen, 10 ezer megtett km után bebizonyosodott, hogy a Hyundai nagy teljesítményű autója alkalmas a versenypályára is, és maximálisan megbízható a közutakon is.
A járművezető preferenciái és az útviszonyok szerint állíthatók be az autó nagy teljesítményhez kapcsolódó funkciói, így biztosítva a kiegyensúlyozott vezetési stílust és kényelmes napi használatot minden vezetési körülményben.
„Az i30 N fontos lépést jelent márkánk értékének megerősítése érdekében, érzelmekkel és kiemelkedő teljesítménnyel gazdagítva azt”, nyilatkozta Albert Biermann, a vállalat nagy teljesítményű autóit fejlesztő és tesztelő részlegének ügyvezető alelnöke. „Ez az autó arra született, hogy mindenki számára magával ragadó vezetési élmény nyújtson. Úgy terveztük, hogy a tulajdonosa büszke és boldog legyen nagy teljesítményű autója volánja mögött."
„Az Európában tervezett, fejlesztett, tesztelt és gyártott új generációs Hyundai i30 a Hyundai Motor alapvető modellje Európában,” mondja Thomas Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. „Az i30-ast egy új népautónak szánjuk. Nem csak egy egyszerű autótípus, hanem egy egész modellcsalád, ami egy következetes, időtálló formaterv által összefogott, négy különféle karosszéria típusból áll.
Egy hét múlva már bemutatkozik az i30 modellcsalád az N szériás nagy teljesítményű modellje és a negyedik modellváltozat, amely fastback karosszériával érkezik.