Africa Race

Közel a legendás Rózsaszín-tóhoz a Qualisport

2015.01.11.

Míg egy évvel korábban nagy ünneplést csaphattak a magyar kamionos egység tagjai az Africa Eco Race utolsó szakaszának végén, ahol sikerült megszerezniük a dobogós kollekcióból akkor még hiányzó ezüstérmet, addig az idei verseny záróakkordja nem tartogatott túl sok jót a kalocsai együttesnek. Kovács Miklós és társai ezt a szakaszt is kénytelenek voltak félbeszakítani.

Mint ismeretes, a versenybíróság pénteki bejelentése szerint a hagyományoknak megfelelően a szenegáli terepen megrendezésre kerülő vasárnapi rövid szelektív már nem számít bele a verseny értékelésébe, így az utolsó fontos menet a mauritániai Akjoujt és Tenadi között bonyolított 201 kilométeres száguldás volt. A magyar kamionpilótát és két állandó bajtársát, Czeglédi Péter navigátort és Ács László főszerelőt a nyitószakasz megnyerése óta elképesztő balszerencse sújtotta: defektek sorozatával, váltócserével, kisebb motorproblémával, az utóbbi napokban pedig már a Scania-versenygép hátsó futóművének sérülésével is dacolniuk kellett.

Miután a szervizcsapat végigdolgozta a csütörtökről péntekre virradó éjszakát, hogy kijavítsák a 402-es rajtszámú monstrumot, a sérülések olyan súlyosak voltak, hogy ezt csak részlegesen sikerült megoldani. Kovácsék félbeszakították a pénteki menetet, így a csapat folytathatta a munkát, de a legénység jobbnak látta nem kockáztatni: „Mentünk valamicskét, de sajnos nagyon hamar rá kellett döbbennünk, hogy nincs értelme rizikózni” – mondta a pilóta. „Ezt a futómű-sérülést csak otthon, műhelykörülmények között tudjuk majd orvosolni, így bármennyire szerettünk volna még egy jót autózni, erről sajnos kellett mondanunk. Fájt is a szívünk, mivel tavaly ugyanezen a szakaszon tetemes hátrányból sikerült a saját javunkra fordítani az Elisabete Jacintóval a kategória-ezüstéremért folytatott harcot. Most ismét jön egy nagy adag időbüntetés, amelyből már így is annyi van, hogy sosem fogy el, de legalább ott lehetünk a Rózsaszín-tó partján és az előző öt indulásunkhoz hasonlóan kitűzhetjük majd a magyar nemzeti lobogót.”

A Kamaz gyári csapata az utolsó mért szakaszra nem tiltotta meg a versenyt a kamionos kategóriában élen álló két egységének: ennek jegyében a metángáz-hajtású járgánnyal Szergej Kuprijanov ismét gyorsabbnak bizonyult a korábbi győztes Anton Shibalovnál, a pilóta erőfeszítései azonban nem bizonyultak elegendőnek. Shibalov 2013 után újabb győzelmet könyvelhet el Afrikában: „Az idei verseny navigációs és minden egyéb szempontból sokkal, sokkal nehezebb volt, mint a két évvel ezelőtti. Tavaly a dél-amerikai versenyen indultam, de annak nehézsége sem közelítette meg ezt. Nagyon boldog vagyok” – mondta a napi szakasz céljában az orosz pilóta. A két Kamaz mögött összesítésben a tatrás cseh menő, a korábbi háromszoros győztes Tomas Tomecek végzett, míg a kilenc indulóval elstartolt mezőnyben Elisabete Jacinto zárt a 4. helyen. Kovácsék a temérdek időbüntetéssel együtt is a 6. helyre rangsorolták.

Az autósoknál sem történt érdemi változás: Jean Antoine Sabatier újabb szakaszgyőzelemmel ünnepelhette autóversenyzői pályafutásának első nagy győzelmét, a Bugga One prototípussal induló francia pilóta ráadásul ezzel legendás honfitársa, Jean Louis Schlesser nyomába lépett, ugyanis az idei versenyen már teljes egészében főszervezőként tevékenykedő Schlesser az első hat Africa Eco Race-t magabiztosan nyerte. „Nagyon komoly ellenfeleink voltak ezen a versenyen, de Zapletallal és Loomansszal nem is nagyon tudtunk csatázni, ugyanis ők Marokkóban voltak jók, ahol nekünk gondjaink voltak, később pedig őket érték utol a problémák. Nagy megtiszteltetés, hogy Jean-Louis visszavonulása után mi vagyunk a verseny győztesei” – fogalmazott Sabatier. A kategóriában két kazah egység zárt a francia mögött: a toyotás Kanat Shagirov és a Humerrel induló Jurij Sazonov minden bizonnyal hazájuk történetének eddigi legnagyobb autósport-sikerét érték el.

Motoros fronton sem történt érdemi változás: Pal Anders Ullevalseter simán nyerte a zárószakaszt, megpecsételve ezzel a végső győzelmet. „A végére igazán remek szakaszt tartogattak a szervezők, nagyon élveztem. Visszatekintve a versenyre, hihetetlenül jó érzés volt ismét Afrikában motorozni és bátran mondhatom, hogy ez a verseny éppen olyan kihívás elé állítja az indulókat, mint korábban a másik nagy, itt bonyolított viadal. Nagyon jó döntést hoztam azzal, hogy visszatértem ide” – mondta a 11 Dakar-indulást és egy ottani 2. helyezést is jegyző norvég KTM-klasszis. Az északi klasszist az összetettben Robert Theuretzbacher követi: a verseny során három szakaszgyőzelmet is arató osztrák nagyot esett a napi finishez közeledve, de sajgó fejjel is elégedetten nyugtázta pályafutása eddigi legjobb eredményét. A kategóriában a magát busmannak becéző namíbiai Ingo Waldschmidt végzett a 3. helyen.

A mauritániai száguldás után a mezőny határt lépett és a karaván már a szenegáli Saint Louisban tölti az éjszakát. Vasérnap 230 kilométernyi összekötő után kezdik a 24 kilométeres demonstrációs menetet, amely a legendás Rózsaszín-tó partján ér véget: ott tartják a maratoni összecsapás díjkiosztóját is.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.22
Drónos rendőri ellenőrzések ..
2025.02.22
Csúcstechnológiás vezérlőrendszerrel működtethető tetősátrat szabadalmaztatott a Rivian amerikai....
2025.02.22
Szintet léphet a kínai elektromosautó-ipar a SAIC kínai állami autógyártó és a Huawei technológiai....
2025.02.22
Szombat délelőtt Cegléden, a Szüret utcai fénysorompóval ellátott vasúti átjáróban egy Budapestre....
2025.02.22
A nagy SUV hagyományos, belső égésű motorral fog érkezni a kipufogó alapján. ..
2025.02.22
Hamarosan bemutatkozik az új generációs Toyota Corolla, és valószínűleg a GR Corolla sportváltozat....
2025.02.22
Az amerikai autógyártó szervokormányhiba miatt rendelte el a visszahívási akciót. ..
2025.02.22
Késésre kell számítani a szegedi fővonalon. ..
2025.02.22
A Landshut városában megrendezett Tech Days eseményen a vállalatcsoport idő előtt engedett....
2025.02.22
A BMW 1-es sorozat új fejezetet nyit a bajor prémiumgyártó húszéves, kompakt szegmensben írt....