gumiabroncs
Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a nyári gumiabroncsok piacát, a 14” és 22” enyhe csökkenése mellett minden méret darabszáma emelkedett az előző év azonos időszakához képest (különösen a 17”-18”). Szegmensek szerint tovább bontva pedig tisztán látszik, hogy a prémium darabszámban nem, csak a méretekben nőtt, a Quality a 13”, 15” és 17” esetén, míg a Budget 15”-18” között mutatott fel bővülést.
Sebességindex szerinti bontásban elemezve, csak a „V”, „W” és „Y” sebességindexű nyári gumiabroncsok értékesítése nőtt 20,8%, 18,3% valamint 30,2%-kal. Elmondható tehát, hogy jelentősen emelkedett a kereslet a 240, 270 és a 300 kilométer/órás végsebességre alkalmas gumiabroncsokra, még akkor is, ha közúti forgalomban ennek csak a töredékét tudja kihasználni a tulajdonos hazánkban. „Ennek elsődleges oka az évről évre növekvő, nagy teljesítményű illetve felső kategóriás használtautók importja, valamint az autógyártók első felszerelésű abroncsainál jelentkező méret és sebességindex növekedés. A jelentős mennyiséggel rendelkező 190 kilométer/órás végsebességre alkalmas „T” sebességindexű abroncsok darabszáma viszont 2,5%-kal csökkent” – tette hozzá a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.
A kereskedők szemszögéből
Az értékesítők enyhén növekvő eladásokról számoltak be a személy- és kishaszonjármű-abroncsok terén, míg a nyári-gumiabroncs készleteik jellemzően az ilyenkor szokásos szint környékére csökkentek. „Az okok főként arra vezethetőek vissza, hogy a reálbérek növekedése, a növekvő járműértékesítés és a továbbra is viszonylag alacsony árak hatására növekvő üzemanyag-fogyasztás egyértelműen pozitív vásárlói környezetet teremt a gumiabroncs végfelhasználói piacon” – jegyezte meg Rábai Dániel.