fényszóró
Az új világítórendszerben egy kamerát másodpercenként 50-szer vizsgálja a vezető szemét, hogy az merre néz. Erre reagálnak a fényszóró aktuátorai, és ahhoz igazítják a fényt függőleges és vízszintes irányban. A különleges, sötétben is működő kamera periférikus infravörös szenzorokat és középső fotódiódákat kapott. Már két éve dolgozik az Opel a Darmstadti Műszaki Egyetemmel közösen új fényszórón, de a sorozatgyártás beindítása még messze van.
A mérnököknek nagy feladatot okozott, hogy az emberekre jellemző szemmozgás (egyik fókuszpontról a másikra történő hirtelen ugrás) miatt a fényszórók fénye ne ugráljon hirtelen egyik pontról a másikra. Hogy ezt elkerüljék kidolgoztak egy késleltető algoritmust, ami finoman mozgatja a fényszórókat, zavaró rángatások nélkül. Ha a vezető egy pillanatra leveszi a szemét az útról, a fényszóró a kocsi haladási irányába fog világítani.
A szemmozgást követő fényszórónál hamarabb vezeti be az Opel a Mátrix LED-es fényszórót, ami hasonlít majd az Audi már kapható rendszeréhez: a kamerarendszer figyeli a szembejöbő és az azonos sávban haladó autókat, és a LED-eket egyenként kioltja vagy elsötétíti, hogy azok ne vakítsák el a többi közlekedőt. Ez a fényszóró másfél éven belül rendelhető lesz az Opel kocsikhoz.